لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۳

صدور دو فرمان جدید مهاجرتی؛ روند اخراج مهاجران غیرقانونی از آمریکا تشدید شد


وزارت امنیت داخلی آمریکا با صدور دو فرمان جدید در روز سه‌شنبه سوم اسفند روند اخراج مهاجران غیرقانونی را تشدید می‌کند، اقدامی که در نهایت حدود ۱۱ میلیون خارجی در ایالات متحده را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری‌های فرانسه و آسوشیتدپرس، این دو فرمان که به امضای جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا، رسیده است اولویت‌بندی‌های پیشین در رابطه با اخراج مهاجران غیرقانونی را تغییر می‌دهد و شمار بیشتری از آنها را در خطر اخراج فوری از خاک آمریکا قرار می‌دهد.

در این فرامین نه تنها آن دسته از مهاجرانی که مرتکب جرم شده‌اند برای اخراج از کشور در اولویت قرار گرفته‌اند، بلکه کسانی هم که متهم به ارتکاب جرم هستند یا به‌طور بالقوه در مظان اتهام قرار دارند، باید به سرعت به کشورهای خود بازگردانده شوند.

این در حالی است که در دولت پیشین آمریکا آن دسته از مهاجرانی که مرتکب جرم نشده بودند برای اخراج از کشور در اولویت قرار نداشتند، اما فرامین جان کلی به جز «برخی موارد به شدت استثنایی» از جمله مواردی که پای کودکان در میان باشد، آن اولویت‌بندی پیشین را نقض می‌کند و تقریبا همه ۱۱ میلیون مهاجر غیرقانونی در خاک آمریکا را در بر می‌گیرد.

در این فرامین تاکید شده است: «همه آن کسانی که از قوانین مهاجرتی تخطی کرده‌اند» می‌توانند مشمول اجرای دستورالعمل‌های جدید شوند.

جان کلی همچنین دستور داده که برنامه‌ریزی و ساخت دیوار مرزی میان ایالات متحده و مکزیک به سرعت آغاز شود.

وی در عین حال فرمان داده که پنج هزار افسر دیگر به استخدام آژانس محافظت از مرزها و امور گمرکات و ده هزار افسر نیز به استخدام آژانس اجرایی مهاجرت و گمرک در آیند.

وزارت امنیت داخلی آمریکا پیش از این هزینه ساخت دیوار مکزیک را ۲۱.۶ میلیارد دلار و زمان لازم برای بنای آن را بیش از سه سال ارزیابی کرده بود.

XS
SM
MD
LG