لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۰۷

وزیر خزانه‌داری آمریکا: طرح بزرگ‌ترین کاهش مالیاتی تاریخ ایالات متحده ارائه می‌شود


استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا
استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا

وزیر خزانه‌داری آمریکا از تلاش دولت دونالد ترامپ برای کاهش مالیات‌ها در این کشور خبر داد و عنوان کرد که با طرح جدید دولت، «بزرگ‌ترین کاهش مالیاتی» در تاریخ ایالات متحده رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استیو منوچین روز چهارشنبه ششم اردیبهشت در یک برنامه خبری اظهار داشت: «این طرح قرار است بزرگ‌ترین میزان کاهش مالیات و بزرگ‌ترین اصلاحات مالیاتی در تاریخ کشورمان باشد».

به گفته وی، بین دولت دونالد ترامپ و کنگره آمریکا در رابطه با اهداف این اصلاحات مالیاتی توافق اصولی وجود دارد و تنها می‌ماند کار بر روی برخی جزییات آن.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود جزییات بیشتری از طرح اصلاح نظام مالیاتی دولت آمریکا ارائه کرده که قرار است روز چهارشنبه اعلام شود.

این گزارش به نقل از مقامات کاخ سفید بدون اشاره به نام آنها می‌گوید که بر مبنای این طرح، مالیات واحدهای تجاری کوچک و بزرگ به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند به‌طوری که بالاترین نرخ مالیاتی برای واحدهای تجاری کوچک که اکنون ۳۹.۶ درصد است به ۱۵ درصد می‌رسد. همچنین مالیات بر شرکت‌ها نیز از ۳۵ درصد تا ۱۵ درصد تنزل خواهد یافت.

جمهوری‌خواهان که از دولت باراک اوباما به‌خاطر رشد بدهی ملی در دوره ریاست‌جمهوری او به شدت انتقاد می‌کردند، موضع انعطاف‌پذیری در برابر طرح اصلاح نظام مالیاتی دولت دونالد ترامپ گرفته‌اند، حتی اگر این طرح در طول یک دهه آینده به کاهش بودجه شدید در آمریکا بینجامد. با این حال، شماری از جمهوری‌خواهان این نتیجه‌گیری را قبول ندارند.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود، اظهارات سناتور جمهوری‌خواه اورین هچ از ایالت یوتا و رییس کمیته اقتصادی سنا را بازتاب داده است که عنوان می‌کند اعتقاد ندارد این طرح لزوما به کسری بودجه دامن بزند، بلکه می‌تواند عرصه اقتصادی را فعال‌تر بکند و جنب‌وجوشی در آن پدید بیاورد.

وی سپس می‌گوید: «حالا این که ۱۵ درصد رقم درستی است یا نه، مسئله‌ای است که درباره‌اش تصمیم گرفته می‌شود».

با این حال کمیته مشترک مالیاتی در کنگره آمریکا اعلام کرده که کاهش شدید مالیات بر شرکت‌ها حتی اگر موقتی هم باشد به کاهش بودجه برای درازمدت می‌انجامد.

این مسئله برای جمهوری‌خواهان مشکل‌ساز می‌شود چرا که آنها برای تصویب طرح اصلاح مالیاتی که کاهش شدید مالیات بر شرکت‌ها را به دنبال خواهد داشت، باید نظر مساعد دمکرات‌های سنا را جلب کنند.

XS
SM
MD
LG