لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۱۳

انتقاد مقام روس از آمریکا به دلیل تعلیق گفت‌وگوهای سوریه


آنتونی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه
آنتونی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه

مسکو با انتقاد از واشینگتن بر سر تعلیق گفت‌وگوهای دوجانبه درباره سوریه هشدار داد که این اقدام آمریکا تنها به سود «تروریست‌ها» خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، آنتونی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه، روز سه‌شنبه، ۲۰ مهر، با اشاره به تصمیم آمریکا برای تعلیق این گفت‌وگوها اظهار داشت: «کسانی که در واشینگتن از اعمال قدرت حمایت می‌کنند، صاحب پیروزی‌ای شده‌اند که عین شکست است.»

آمریکا در واکنش به ادامه حملات هوایی روسیه در شهر حلب از روز ۱۲ مهر تماس‌های خود را با مسکو بر سر بحران سوریه متوقف کرده است.

به گفته واشینگتن، اقدامات نظامی روسیه و حکومت سوریه مغایر با اصل آتش‌بس و توافق‌نامه ترک مخاصمه در این کشور است.

اما معاون وزیر دفاع روسیه با اظهار «تاسف» از این تصمیم واشینگتن تاکید کرد که این ایالات متحده بوده که باعث شکست توافق‌نامه ترک مخاصمه در سوریه شده است.

آقای آنتونوف اظهار داشت: «آمریکایی‌ها نخواستند (یا شاید هم نتوانستند) اپوزیسیونی را که با ائتلاف ضدداعش همکاری می‌کند از تروریست‌های جبهه النصره جدا سازند و کمک کنند تا جاده کاستلو را که مسیر اصلی برای کمک‌رسانی به مردم حلب است، باز کنیم.»

وی سپس تاکید کرد: «روسیه همچنان نبرد قاطعانه خود را علیه تروریسم بین‌المللی به صورت اصولی ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند که نگذارد شرایط سوریه از این بیشتر غیر قابل مهار شود.»

این مقام روسیه در نهایت عنوان کرد که روسیه مذاکره با آمریکا را رد نمی‌کند، بلکه آمادگی این را دارد که با رعایت احترام دوجانبه آن را از سر بگیرد.

واشینگتن پیش از این اقدامات روسیه و سوریه را «جنایت جنگی» نامیده و خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی درباره آن شده بود.

به گفته مقامات آمریکا، نیروهای نظامی روسیه و سوریه شهروندان عادی سوری را هدف حملات هوایی خود قرار می‌دهند و همچنان به بیمارستان‌ها، زنان و کودکان حمله می‌کنند.

XS
SM
MD
LG