لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۷

سال ۲۰۰۸ در شرق دور آغاز شد


در سیدنی نزدیک به یکصد هزار نفر لحظه سال تحویل را در بیش از سه هزار قایق گذراندند.
در سیدنی نزدیک به یکصد هزار نفر لحظه سال تحویل را در بیش از سه هزار قایق گذراندند.

دهها هزار تن از مردم سیدنی، بزرگ ترین شهر استرالیا، لحظه تحویل سال نو میلادی را جشن گرفتند. ساکنان ژاپن، تایلند و فیلیپین نیز سال نو را با آتش بازی آغاز کردند.


در سیدنی نزدیک به یکصد هزار نفر لحظه سال تحویل را در بیش از سه هزار قایق گذراندند و نمایش های نیمه شب را در نزدیکی پل هاربر تماشا کردند. ساعاتی قبل از نیمه شب نورافشانی ویژه کودکان در آسمان سیدنی دیده می شد.


پیش از آغاز مراسم اصلی، وینه هریسون، مدیر هنری شهر سیدنی، اعلام کرد که در مراسم سال تحویل ۲۰هزار گلوله نورافشانی شلیک خواهد شد. شعار اصلی مراسم سال نو در سیدنی «زمان زندگی های ما» بود.


در تایلند مراسم تحویل سال نو به زخمی شدن ۲۷ تن انجامید. بامداد روز دوشنبه پنج بمب در مناطق توریستی تایلند و در نزدیکی مرز مالزی، کشف و خنثی شد. شورشیان اسلامگرا مظنونان اصلی این بمب گذاری ها هستند.


تحویل سال نو در منطقه سونگای کولو، در تایلند، با انفجار چندین بمب در مناطق توریستی همراه بود. دو بمب در دیسکویی شبانه و یک بمب در محوطه بیرونی یک هتل منفجر شد.


سال نو در ژاپن دو ساعت پس از سیدنی تحویل شد. سه شرکت عمده تلفن همراه در ژاپن از مشترکان خود خواسته بودند در دو ساعت ابتدای سال نو از تماس یا ارسال پیام خودداری کنند.


در اعلان مشترکی که این سه شرکت تهیه کرده بودند آمده بود: «تلاش می کنیم انتقال هر تعداد از پیام های تبریک را که بتوانیم انجام دهیم. اما ممکن است با وقفه هایی کوتاه مدت رو به رو شویم.»


در فیلیپین نیز شدت آتش بازی ها به زخمی شدن سه نفر منجر شد. سه ساعت پس از سیدنی، در فیلیپین تحویل سال نو با آتش بازی هایی گسترده همراه شد و دود وسیعی از مانیل به سوی آسمان می رفت.


گزارش هایی از آتش سوزی در بوکائو، که به عنوان مرکز آتش بازی شهرت دارد، و همچنین یک روستای دیگر، در فیلیپین، مخابره شده است.


XS
SM
MD
LG