لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۵

تویوتا از جنرال موتورز «سبقت» می گیرد


طی چند سال اخير، تويوتا با توليد خودروهايی محبوب توانسته است به رشدی چشمگير در فروش خود دست يابد.
طی چند سال اخير، تويوتا با توليد خودروهايی محبوب توانسته است به رشدی چشمگير در فروش خود دست يابد.

شرکت خودروسازی تويوتا اعلام کرده است قصد دارد در سال ۲۰۰۸ تعداد نه ميليون و ۸۵۰ هزار دستگاه خودرو به فروش برساند که در صورت دستيابی به اين رقم در مقام اول خودروسازی جهان قرار خواهد گرفت.


مسئولان شرکت تويوتا روز سه شنبه اعلام کردند برای سال ۲۰۰۸ برنامه ريزی کرده اند که با افزايشی پنج درصدی نسبت به سال جاری، نه ميليون و ۹۵۰ هزار خودرو در کارخانه های خود در سراسر جهان توليد کرده و با فروش آنها جايگزين شرکت جنرال موتورز، در رتبه اول خودروسازی جهان شوند.


در نشست مسئولان تويوتا، که در هتلی در شهر ناگويای ژاپن در نزديکی محل اين شرکت برگزار شد، همچنين اعلام شد که شرکت رقيب (جنرال موتورز) در سال جاری نه ميليون و ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده است و تويوتا مصمم است ميزان توليد و فروش خود را افزايش دهد.


طی چند سال اخير، تويوتا با توليد خودروهايی محبوب، نظير سواری های کامری، کورولا و خودرو دوگانه سوز پريوس توانسته است به رشدی چشمگير در فروش خود دست يابد.

مسئولان جنرال موتورز هنوز شمار خودروهای توليدی سال بعد را مشخص نکرده اند. اين کارخانه خودروسازی، که ۷۶ سال سابقه دارد، کوشش بسياری کرده است تا با فروش خارجی همچنان مقام نخست را در فروش جهانی خودرو برای خود نگاه دارد.


طی چند سال اخير، تويوتا با توليد خودروهايی محبوب، نظير سواری های کامری، کورولا و خودرو دوگانه سوز پريوس توانسته است به رشدی چشمگير در فروش خود دست يابد.


گزارش ها حاکيست که با بالا رفتن قيمت بنزين در جهان، تقاضا برای خودروهای شرکت تويوتا که کوچک و کم مصرفند، بسيار بالا رفته است.


تويوتا در حال حاضر در بسياری از بازارهای بزرگ جهان از ايالات متحده گرفته تا بازارهايی جديد مانند چين، آمريکای جنوبی، روسيه و هند حضوری فعال دارد.


رکورد شکنی


به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، رکورد بالاترين فروش جهانی در حال حاضر در اختيار شرکت آمريکايی جنرال موتورز است که موفق شد در سال ۱۹۷۸ تعداد نه ميليون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو به فروش برساند. جنرال موتورز در سال ۲۰۰۶ تعداد نه ميليون و يکصد هزار دستگاه خودرو فروخته بود.


رکورد بالاترين فروش جهانی در حال حاضر در اختيار شرکت آمريکايی جنرال موتورز است که موفق شد در سال ۱۹۷۸ تعداد نه ميليون و ۵۵۰ هزار دستگاه خودرو به فروش برساند.

اين گزارش می افزايد: اگر تويوتا بتواند به هدفی که اعلام کرده است دست يابد، رکورد فروش جهانی را خواهد شکست و بالاترين ميزان فروش را به خود اختصاص خواهد داد.


کاتسواکی واتانابه، رييس شرکت تويوتا، در نشست روز سه شنبه گفت که کليد توسعه، «ايجاد توازن ميان کميت و کيفيت» است.


آقای واتانابه همچنين گفت: «ما هميشه گفته ايم که توسعه کمی نمی تواند بدون افزايش سطح کيفيت روی دهد. زمان هايی می رسد که ما بايد چيزهايی را تغيير دهيم؛ اما در همان حال بايد چيزهايی را هم ثابت نگاه داريم و عوض نکنيم.»


طی نه ماه نخست سال جاری ميلادی، شرکت تويوتا هفت ميليون و پنجاه هزار دستگاه و شرکت جنرال موتورز هفت ميليون و ۶۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رساندند.


شرکت تويوتا همچنين پيش از اين اعلام کرده بود که قصد دارد در سال ۲۰۰۹ تعداد ۱۰ميليون و ۴۰۰ هزار خودرو به فروش برساند.


XS
SM
MD
LG