لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۰۶

احمدی‌نژاد: تازه کار ما آغاز شده است


محمود احمدی‌نژاد پیش از این در واکنش به رد صلاحیت رحیم‌مشایی گفته بود که این مسئله را از طریق رهبر جمهوری اسلامی پی‌گیری می‌کند
محمود احمدی‌نژاد پیش از این در واکنش به رد صلاحیت رحیم‌مشایی گفته بود که این مسئله را از طریق رهبر جمهوری اسلامی پی‌گیری می‌کند
محمود احمدی‌نژاد که آخرین روزهای ریاست خود بر دولت ایران را سپری می‌کند، روز جمعه، سوم خرداد،‌در تازه‌ترین واکنش به رد صلاحیت یار خود،‌اسفندیار رحیم مشایی، گفت که تازه کار او و نزدیکانش آغاز شده است و آنها همچنان در صحنه خواهند ماند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، سه روز پس از اعلام رد صلاحیت اسفندیار رحیم‌ مشایی، نامزد مورد حمایت دولت در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، آقای احمدی‌نژاد اظهار داشت که یک نفر به او گفته است که «باشید» و او نیز چنین پاسخ داده است که «ما هستیم، همه هستیم، تازه کار ما آغاز شده است».

رئیس دولت ایران در ماه‌های اخیر که زمزمه رد صلاحیت احتمالی اسفندیار رحیم‌ مشایی، از چهره‌های نزدیک به او، در انتخابات ریاست جمهوری شنیده می‌شد، بارها از لزوم «حضور همه سلایق در انتخابات» سخن گفت و این‌ که «هیچ کس نباید به جای مردم در انتخابات تصمیم بگیرد».

اما شورای نگهبان در نهایت صلاحیت اسفندیار رحیم‌مشایی را رد کرد تا اطرافیان محمود احمدی‌نژاد از صحنه رقابت انتخاباتی حذف شوند.

اکنون اما رئیس جمهور ایران می‌گوید که «اندیشه بهار و خود بهار چیزی نیست که کسی بتواند با پایمال کردن یک جوانه آن را از بین ببرد».

«بهار» عنوانی است که محمود احمدی‌نژاد در توصیف اندیشه‌ها و مکتب فکری اسفندیار رحیم‌ مشایی به‌ کار می‌برد و «مرد بهاری» نیز نامی است که بر او گذاشته است.

آقای احمدی‌نژاد سپس گفت: «گاهی جوانه حتی از زیر آسفالت‌هایی که روی آنها غلطتک زده‌اند باز خود را نشان داده است.»

وی افزود: «در آغاز راهیم، یک راه پرافتخار و سرتاسر پیروزی در پیش است. اندیشه بهار هرگز طعم شکست را نخواهد چشید. پیروزی در ذات اندیشه بهاری است.»

رئیس دولت ایران که این سخنان را در مراسم اختتامیه جشنواره وبلاگ‌نویسی و عکس بهار می‌گفت، در نهایت با اشاره به غیبت اسفندیار رحیم‌ مشایی در این مراسم اظهار داشت: «در این مراسم جمعی از دوستان بهار و عاشقان بهار دور هم جمع شده‌اند، ولی متاسفانه جای یکی از عاشقان حقیقی بهار و مرد همیشه‌بهاری ایران خالی است.»

محمود احمدی‌نژاد پیش از این در واکنش به رد صلاحیت اسفندیار رحیم‌ مشایی گفته بود که این مسئله را از طریق رهبر جمهوری اسلامی پی‌گیری می‌کند و این‌ که «حق مظلوم در کشوری که ولایت فقیه دارد در این سطح پایمال نخواهد شد».

اسفندیار رحیم‌ مشایی به‌واسطه طرح مباحثی نظیر «مکتب ایرانی» و تفسیرهای جنجالی که از مهدویت ارائه داده با حملات شدید روحانیون محافظه‌کار مواجه شده است.

محافظه‌کاران نزدیک به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، آقای رحیم‌ مشایی را «لیدر جریان انحرافی» می‌نامند.
XS
SM
MD
LG