لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۸

باهنر به احمدی‌نژاد: نگهداری فهرست ۳۰۰ نفره مجرمان اقتصادی جرم است


محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران، برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام نامزدی کرده است
محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران، برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اعلام نامزدی کرده است
محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران، روز جمعه، ششم اردیبهشت، با انتقاد از ادعاهای محمود احمدی‌نژاد درباره فهرست ۳۰۰ نفره مفسدان اقتصادی، تاکید کرد که رئیس دولت با عدم انتشار این فهرست مرتکب «جرم» می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای باهنر که برای انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام نامزدی کرده است، در یک برنامه انتخاباتی، محمود احمدی‌نژاد را فردی «بی‌ترمز» توصیف کرد که «سیاست‌های خلاف قانون» او باعث لطمه به کشور و از جمله تورم شدید و سقوط ارزش پولی ملی ایران شده است.

به گفته او، تورم نقطه به نقطه در سال گذشته ۴۰ درصد و تورم عادی ۳۳ درصد بوده که این امر در طول ۲۰ سال گذشته سابقه نداشته است. همچنین «عدم مدیریت» برنامه‌هایی چون مسکن مهر و هدفمندی یارانه‌ها نیز باعث شده است که ارزش پول ملی ما ۷۰ درصد کاهش پیدا کند.

اما ماجرای فهرست ۳۰۰ نفره مفسدان اقتصادی که محمود احمدی‌نژاد می‌گوید آن را در «جیب» دارد، از دیگر موضوعاتی بود که محمدرضا باهنر به آن پرداخت و طرح آن را به این شیوه نادرست خواند.

آقای باهنر اظهار داشت: «باید به ایشان بگویم هفت سال و هشت ماه رئیس جمهور بوده‌اید و چهار ماه بیشتر از عمر دولتتان نمانده است. اگر واقعا پرونده مجرمانی دارید اعلام کنید، زیرا نگهداری پرونده مجرمان، خود جرم محسوب می‌شود.»

محمود احمدی‌نژاد به تازگی بار دیگر اتهام فساد به مقامات جمهوری اسلامی را تکرار کرده و گفته است که «زد و بند» در کشور برای عده‌ای امری «عادی» شده است.

طرح این اتهامات انتقادات بسیاری از محافظه‌کاران را در پی داشته است که پیش از این از محمود احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند.

اما با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و به‌‌هم ریختگی اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور، تعداد کسانی که از صف موافقان آقای احمدی‌نژاد به صف مخالفان او می‌پیوندند، مدام بیشتر می‌شود.

این فهرست از مقامات عالی نظامی کشور، همچون حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تا حسین شریعتمداری، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان را دربرمی‌گیرد که قبل از این دولت آقای احمدی‌نژاد را موفق و محبوب می‌دانست.
XS
SM
MD
LG