لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۱

هشدار باهنر به روحانی: دولت به رادیکال‌های ساختارشکن میدان ندهد


محمدرضا باهنر پیش از این دولت روحانی را به واسطه تغییر گسترده استانداران مورد انتقاد قرار داده بود
محمدرضا باهنر پیش از این دولت روحانی را به واسطه تغییر گسترده استانداران مورد انتقاد قرار داده بود
محمدرضا باهنر، نماینده اصولگرا و نایب رئیس مجلس ایران، روز شنبه از کرسی ریاست مجلس به دولت حسن روحانی هشدار داد که از تندروی‌های سیاسی دوری کند و به «ساختارشکنان» اجازه فعالیت ندهد.

خبرگزاری مهر روز شنبه، ۱۲ بهمن، سخنان آقای باهنر در مجلس شورای اسلامی را منتشر کرده است که بیان می‌کند مجلس «به شرط اعتدال، خردگرایی، عمل فراجناحی و شجاعت در تصمیم‌گیری» از دولت یازدهم یعنی دولت حسن روحانی حمایت خواهد کرد.

وی سپس تاکید می‌کند که وظیفه مجلس این است که «دولت را از اقدامات شتابزده، گرایشات تند سیاسی و میدان دادن به رادیکال‌های ساختارشکن و کسانی که مجدداً خواب‌های آشفته فتنه‌گری و هنجارشکنی می‌بینند برحذر دارد».

در سخنان آقای باهنر به نام خاصی اشاره نشده است، اما او چندی پیش از این نیز گفته بود که اصلاح‌طلبان پروژه «عبور از روحانی را کلید زده‌اند» تا به این شیوه نسبت به تکرار دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمد خاتمی و قدرت گرفتن اصلاح‌طلبان در کشور هشدار بدهد.

محافظه‌کاران ایران دولت روحانی را به مرزبندی با اصلاح‌طلبان و معترضان سال ۱۳۸۸ ترغیب می‌کنند، در حالی که حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ از حمایت رهبران جریان اصلاح‌طلبی مانند محمد خاتمی برخوردار بود.

در این میان حتی برخی از وزرای پیشنهادی آقای روحانی به اتهام همراهی با معترضان سال ۱۳۸۸ نتوانستند از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد بگیرند که محمدعلی نجفی و جعفر میلی منفرد از جمله آنها هستند.

ورای این مسئله، محمدرضا باهنر دولت روحانی را نیز به واسطه تغییر گسترده استانداران مورد انتقاد خود قرار داده است، به‌ طوری که چندی پیش مدعی شد تغییرات دولت جدید از بالاترین سطوح مدیریتی آغاز شده و به سطوحی مانند سرایدارها نیز رسیده است.
XS
SM
MD
LG