لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۲۲

حادثه رانندگی در جاده اهواز – اصفهان ۱۴ کشته بر جای گذاشت


این تصادف حوالی ظهر پنج‌شنبه در کیلومتر ۴۰ محور اهواز – هفتگل رخ داده است
این تصادف حوالی ظهر پنج‌شنبه در کیلومتر ۴۰ محور اهواز – هفتگل رخ داده است
مقام‌های پلیس ایران روز پنج‌شنبه، ۱۲ اردیبهشت، از کشته شدن ۱۴ نفر در پی تصادف یک دستگاه اتوبوس مسافربری با یک دستگاه کامیون در محور اهواز – اصفهان خبر دادند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، به نقل از محمدرضا مهماندار، فرمانده پلیس راه ایران، گزارش داده است که این تصادف ابتدا باعث آتش‌سوزی در اتوبوس مسافربری شد اما آتش سپس به کامیون سرایت کرد و به این ترتیب هر دو دستگاه نقلیه، قربانی داده‌اند.

به گفته آقای مهماندار، ۱۲ نفر از کشته‌شدگان این حادثه سرنشینان اتوبوس و دو نفر دیگر سرنشینان کامیون بوده‌اند. همچنین چهار نفر از سرنشینان اتوبوس مجروح شده‌اند که اکنون در بیمارستان به‌ سر می‌برند.

گزارش خبرگزاری ایسنا می‌گوید، اتوبوس مسافربری وی‌آی‌پی اسکانیا که از اهواز به اصفهان سفر می‌کرد، حوالی ظهر پنج‌شنبه در کیلومتر ۴۰ محور اهواز – هفتگل با کامیون باری تصادف کرده است.

این اتوبوس متعلق به شرکت «رویال سفر اهواز» بود و آن گونه که فرمانده پلیس راه ایران می‌گوید، فعالیت‌های این شرکت «تا زمان رسیدگی به پرونده و بررسی تخلف احتمالی» تعطیل شده است.

محمدرضا مهماندار همچنین تاکید می‌کند که هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نیست و نیروهای پلیس تحقیقات خود را دراین‌باره آغاز کرده‌اند.

ایران یکی از بالاترین آمارها را در رابطه با قربانیان تصادفات خودروها دارد به‌طوری که تنها در سال ۱۳۹۱ حدود ۱۹ هزار نفر جان خود را به همین خاطر از دست دادند.

این آمار حتی در سال‌های قبل بدتر بود، چنان‌که در سال ۱۳۹۰ بیش از ۲۰ هزار نفر و در سال ۱۳۸۹ بیش از ۲۳ هزار نفر در ایران بر اثر تصادفات کشته شدند.
XS
SM
MD
LG