لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۲

واکنش بازار به انتخابات: قیمت سکه و دلار کاهش یافت


در حالی که نتایج اولیه شمارش آرا در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران از پیشتازی حسن روحانی، نامزد اصلاح‌طلبان، حکایت می‌کند، بازار تهران با شوک ناشی از کاهش شدید قیمت سکه و دلار مواجه شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی، قیمت دلار در روز شنبه، ۲۵ خرداد، ۱۵۰ تومان نسبت به روز قبل کاهش داشته و به مبلغ ۳۴۷۰ تومان رسیده است.

این گزارش‌ها همچنین کاهش قیمت سکه را از ۵۰ تا ۶۵ هزار تومان برآورد می‌کنند.

در همین زمینه، خبرگزاری فارس نوشت که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید روز شنبه با کاهشی ۵۰ هزار تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت یک میلیون و ۲۵۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۴۵ هزار تومان کاهش داشته و به یک میلیون و ۲۳۰ هزار تومان رسیده است.

اما وب‌سایت اقتصاد ایرانی، کاهش قیمت سکه بهار آزادی را ۶۵ هزار تومان عنوان می‌کند و می‌نویسد که «همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات» قیمت این نوع سکه تا یک میلیون و ۲۴۲ هزار تومان نزول یافته است، گزارشی که خبرگزاری مهر نیز به‌نوعی آن را تایید می‌کند.

خبرگزاری مهر قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در روز شنبه را یک میلیون و ۲۴۲ هزار تومان و طرح قدیم را هم یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان عنوان کرده است.

این خبرگزاری اما قیمت دلار را ۳۵۰۰ تومان نوشته که نشان می‌دهد ۱۲۰ تومان به نسبت روز قبل کاهش داشته است.

پول ملی ایران، ریال، در یک سال اخیر ارزش خود را به شدت از دست داده است، رویدادی که گفته می‌شود حاصل تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران است.

ایران در عین حال تورم بالای ۳۰ درصد قیمت‌ها را در پایان دوران هشت ساله ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد تجربه می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد تابستان امسال جایگاه ریاست دولت ایران را به برنده انتخابات روز گذشته واگذار خواهد کرد که تاکنون براساس شمارش آرای اولیه حسن روحانی است.

پس از آقای روحانی نیز بیشترین شانس را در این رقابت محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، دارد که در رده دوم جدول شمارش آرا قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG