لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۴

اسراییل در سال ۲۰۰۷ کمترین میزان خشونت را داشت


اما بر اساس گزارشی که دفتر اهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل، روز سه شنبه منتشر کرد، سال ۲۰۰۷ کمترین میزان حملات، انتحاری و غیرانتحاری، در اسراییل اتفاق افتاده است.
اما بر اساس گزارشی که دفتر اهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل، روز سه شنبه منتشر کرد، سال ۲۰۰۷ کمترین میزان حملات، انتحاری و غیرانتحاری، در اسراییل اتفاق افتاده است.

یک سال پیش، یک انفجار انتحاری در بندر ایلات، در جنوب اسراییل، به کشته شدن سه نفر انجامید. این تنها حمله انتحاری در اسراییل طی سال گذشته میلادی بوده است.


اسراییل در سال ۲۰۰۶ با شش حمله انتحاری مواجه شده بود. اما بر اساس گزارشی که دفتر اهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل، روز سه شنبه منتشر کرد، سال ۲۰۰۷ کمترین میزان حملات، انتحاری و غیرانتحاری، در اسراییل اتفاق افتاده است.


بیشترین شمار حملات مربوط به سال ۲۰۰۲ است که طی آنها ۴۲۶ نفر جان باختند. اما در سال ۲۰۰۷ تنها ۱۳ اسراییلی در حملات مختلف کشته شدند.


بر اساس گزارشی که دفتر نخست وزیر اسراییل منتشر کرده است، میزان حملات نیز کاهشی چشمگیر در سال ۲۰۰۷ داشته است: طی سال ۲۰۰۷، نیروهای امنیتی موفق شدند در دقایق آخر ۲۹ حمله، از جمله ۶ حمله انتحاری، را کشف و خنثی کنند. در حالی که در سال ۲۰۰۶ شمار حملات خنثی شده به ۳۷ مورد رسیده بود.


از سال ۲۰۰۰ که آخرین انتفاضه فلسطینیان آغاز شد تاکنون مجموعا ۱۰۰ انفجار انتحاری در اسراییل روی داده است. مرگبارترین سال نیز سال ۲۰۰۲ بود که مجموعا ۶۰ نفر در انفجارها جان باختند.


بر اساس این گزارش، شمار راکت های شلیک شده از نوار غزه نیز کاهش یافته است: سال ۲۰۰۶ تعداد ۱۷۷۲ راکت، و سال ۲۰۰۷ تعداد ۱۲۶۳ راکت بسوی اسراییل پرتاب شدند. نوار غزه از ژوئن سال گذشته در کنترل نیروهای حماس قرار دارد.


به گفته این گزارش، از میان راکت های شلیک شده از نوار غزه در سال گذشته، تنها ۸۰۰ راکت در سرزمین های اسراییلی فرود آمدند. اما شمار نارنجک ها در سال گذشته افزایشی بسیار چشمگیر داشت و از ۵۵ نارنجک در سال ۲۰۰۶ به ۱۵۱۱ نارنجک در سال ۲۰۰۷ رسید.


گزارش دفتر نخست وزیر اسراییل همچنین اشاره می کند که قاچاق اسلحه و مواد انفجاری به داخل سرزمین های فلسطینی در سال گذشته نیز ادامه یافت و به ۸۰ تن رسید.


این گزارش جمهوری اسلامی را متهم کرده است که همچنان به سرازیر کردن میلیون ها دلار اسلحه به سرزمین فقیر نوار غزه ادامه می دهد.


XS
SM
MD
LG