لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۹

رییس دیوان عدالت اداری: احمدی‌نژاد به مردم دروغ می‌گفت


محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت اداری می‌گوید که دولت محمود احمدی‌نژاد از افراد فاسد حمایت می‌کرد.
محمدجعفر منتظری، رییس دیوان عدالت اداری می‌گوید که دولت محمود احمدی‌نژاد از افراد فاسد حمایت می‌کرد.
رییس دیوان عدالت اداری از دولت پیشین ایران به عنوان عامل «قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی» در کشور نام برد و محمود احمدی‌نژاد را فردی «دروغ‌گو» خطاب کرد که به گفته وی، افراد «فاسد» را مورد حمایت قرار می‌داد.

بر اساس گزارش روز پنج‌شنبه، پنجم دی خبرگزاری‌های فارس و ایسنا، محمدجعفر منتظری در جمع نمایندگان دیوان عدالت اداری در استان‌ها در سخنانی شدیدالحن علیه محمود احمدی‌نژاد گفت: «یکی از مصیبت‌های ما در دوره گذشته این بود که متاسفانه رییس‌جمهور قبلی به مردم دروغ می‌گفت و قانون را علناً زیر پا می‌گذاشت.»

وی در ادامه اظهار داشت: «وقتی مردم ببینند عالی‌ترین مقام اجرایی کشور قانون‌گریز و قانون‌ستیز است به چه کسی می‌خواهند اعتماد کنند.»

پیش از این میرحسین موسوی، نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸، در تلویزیون دولتی ایران محمود احمدی‌نژاد را به صراحت «دروغ‌گو» و «قانون‌گریز» نامید، اما این اظهارات واکنش شدید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را در پی داشت که از دولت پیشین حمایت می‌کرد.

اکنون رییس دیوان عدالت اداری کشور نیز محمود احمدی‌نژاد را به دروغ‌گویی متهم می‌کند و می‌گوید که «بوی تعفن» تخلفات دولت پیشین «آهسته‌آهسته» بلند می‌شود.

به گفته آقای منتظری، دولت محمود احمدی‌نژاد از «آدم فاسدی» حمایت کرد و او را بر مسند امور گذاشت در حالی که دیوان عدالت اداری آن زمان می‌گفت که «این فرد محکوم است و پرونده دارد».

اشاره آقای منتظری به سعید مرتضوی، متهم اصلی در پرونده قتل چند تن از معترضان سال ۱۳۸۸ در بازداشتگاه کهریزک است که در دولت محمود احمدی‌نژاد به ریاست سازمان تامین اجتماعی رسید. اما در حالی که دیوان عدالت اداری حکم به عزل او داد، آقای احمدی‌نژاد تن به این حکم قضایی نداد و همچنان سعید مرتضوی را در جایگاه ریاست سازمان تامین اجتماعی حفظ کرد.

به‌تازگی اما گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از سازمان تامین اجتماعی ابعاد دیگری از نحوه مدیریت سعید مرتضوی را فاش می‌کند و او را به فساد گسترده متهم می‌سازد که رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به آن می‌گوید: «اخبار و گزارشاتی که آهسته‌آهسته بوی تعفن آن بلند شده همان چیزی است که ما آن روزها فریاد می‌زدیم که فلان فرد شایستگی تصدی چنین جایگاهی را ندارد و نباید این کار را انجام دهید.»

به گفته او، اگر مرجع قضایی و حکم که دادگاه صادر می‌کند محترم شمرده نشود در کشور سنگ رو سنگ بند نمی‌شود، حال آن‌که دولت پیشین به حکم دیوان عدالت اداری توجهی نکرد و «یک آدم متخلف و مجرم را بر خلاف قوانین سر کار گذاشت».

اصرار محمود احمدی‌نژاد به ادامه ریاست سعید مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی به‌رغم حکم دیوان عدالت اداری، اختلافات شدید دولت او و مجلس شورای اسلامی را هم در پی داشت.
XS
SM
MD
LG