لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۲

راهیابی تراکتورسازی و استقلال به نیمه نهایی جام حذفی


استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان هفته آینده نیز در لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت.
استقلال تهران و ذوب آهن اصفهان هفته آینده نیز در لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت.
با صعود تیم‌های تراکتورسازی و استقلال به مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران، فقط بازی فولاد خوزستان با پرسپولیس باقی مانده تا چهار تیم برتر معرفی شوند. پیش از این مس کرمان هم بدون رویارویی با تیم‌های لیگ برتری به نیمه نهایی رسیده بود.

در ادامه این مسابقات استقلال به مصاف مس کرمان خواهد رفت تا امیر قلعه‌نویی برای رساندن تیمش به فینال مقابل پرویز مظلومی سرمربی پیشین آبی‌پوشان قرار بگیرد. تراکتورسازی هم منتظر برگزاری بازی فولاد و پرسپولیس است تا یکی از این سه تیم سرخ پوش نیز روانه فینال شود.

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و استقلال از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه فولاد شهر و با حضور چهار هزار تماشاگر برگزار شد. جالب اینکه این دو تیم هفته آینده نیز در لیگ برتر باید با هم بازی کنند، دیداری حساس که در آن استقلال برای صدرنشینی خواهد جنگید و ذوب آهن برای فرار از سقوط.

ذوب آهن در نیمه اول می‌توانست توسط میلاد غریبی یار شماره ۹۹ خود به گل برسد اما این بازیکن جوان و پرانگیزه که از پرسپولیس به ذوب آهن پیوسته مقابل رحمتی ناکام بود.

در ادامه حنیف عمران زاده موفق شد برای تیمش پنالتی بگیرد و در غیاب جواد نکونام پنالتی‌زن ثابت استقلال که به باشگاه الکویت پیوسته است، جی لوید ساموئل در دقیقه ۴۳ از روی نقطه پنالتی گل برتری استقلال را به ثمر رساند.

علیرضا فغانی داور بازی در دقیقه ۸۷ برای ذوب آهن هم پنالتی گرفت اما ضربه نه چندان خوب قاسم حدادی‌فر را مهدی رحمتی دفع کرد و بازی با همان یک گل به پایان رسید.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، هاشم بیک زاده، مجید غلام‌نژاد، خسرو حیدری) کاروالیو)، پژمان نوری، جی لوید ساموئل، آندرانیک تیموریان، سیاوش اکبرپور (آرش برهانی) و محمد قاضی (مهرداد اولادی) به میدان رفتند. پژمان نوری از استقلال به عنوان برترین بازیکن فنی میدان برگزیده شد. از این تیم مهرداد اولادی و امیرحسین صادقی تست دوپینگ دادند.

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی، با غیر منصفانه خواندن انتقادات برنامه تلویزیونی ۹۰ از شهرآورد تهران گفت: «اگر من خارجی بودم قطعاً‌ مجسمه‌ام را می‌ساختند. این دشمنی با قلعه‌نویی است. می‌خواهند مردم جای استادیوم به جاهای دیگر بروند. اگر بازی بی‌کیفیت بود چرا به خاطرش این همه هنرپیشه را جمع کردید که یک ساعت و نیم برنامه بسازید؟ این روزها همه هنرمندان در مورد فوتبال اظهار نظر می‌کنند، به طور مثال آقای مفیدی بازیگر خنده‌بازار هم نظر می‌دهد! ما ۱۵ بازی است که نباخته‌ایم اما کسی این را برای ما رکورد حساب نمی‌کند. »

سرمربی استقلال در ادامه بدون نام بردن از شخص خاصی گفت: «وقتی ۹۰ هزار تماشاگر به استادیوم آمد روز مرگ آقایان بود. سکته کردند و شاید اگر من بازی را می‌بردم باز هم سکته می‌کردند. من هشت سال است که این آقایان را شناخته‌ام و مردم هم بعدها آنها را خواهند شناخت.»

اکبر محمدی، مربی ذوب آهن نیز که به جای مجتبی تقوی سرمربی این تیم در نشست خبری حاضر شده بود، گفت: «پنالتی یک جدال تک ‌به ‌تک است و در این مواقع دروازه‌ کوچک‌ می‌شود. حدادی‌فر با تمام وجود پشت توپ رفت تا پنالتی را گل کند اما شانس با استقلال بود. حالا به تهران می‌رویم تا استقلال را شکست دهیم. ماندن در لیگ برتر برای ما اهمیت زیادی دارد و به طور قطع استقلال را در تهران خواهیم برد.»

در دیگر بازی برگزار شده راه‌آهن و تراکتورسازی در ورزشگاه تختی به مصاف هم رفتند. جدال‌ این دو تیم با حساب دو بر صفر به سود تراکتورسازی رقم خورد. گل‌های تراکتورسازی را سعید دقیقی و کریم انصاری‌فرد به ثمر رساندند.

غلامرضا باغ آبادی، مربی موقت تراکتورسازی که پس از استعفای مجید جلالی جای او را گرفته، بعد از برتری تیمش گفت: «خیلی وقت بود تراکتورسازی این جور بازی نکرده بود. پس از اینکه از فشار خارج شدیم توانستیم به نتیجه برسیم.»

باغ آبادی درباره اینکه لوکا بوناچیچ سرمربی تراکتورسازی خواهد شد یا تونی اولیویرا گفت: «فرقی نمی کند چه کسی سرمربی شود. مهم موفقیت تیم است. فعلا که همه کاندیدای سرمربیگری این تیم هستند. من اصراری برای سرمربیگری ندارم و باشگاه تعیین تکلیف خواهد کرد.»
XS
SM
MD
LG