لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۶

پلیس ایران: بدحجابی بازیگران در خارج از کشور از طریق اینترپل پیگیری می‌شود


سعید منتظرالمهدی می‌گوید، هر زمان نیروهای پلیس «اراده» کرده‌اند، سینماگران ایرانی «پای میز حاضر بودند».
سعید منتظرالمهدی می‌گوید، هر زمان نیروهای پلیس «اراده» کرده‌اند، سینماگران ایرانی «پای میز حاضر بودند».
سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی فرمانده پلیس ایران، روز سه‌شنبه، ۲۷ فروردین، با هشدار به بازیگران زن سینمای ایران گفت که «بدحجابی» آنان در خارج از کشور از طریق پلیس بین‌الملل پی‌گیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، آقای منتظرالمهدی که در نشستی خبری حضور یافته بود، سینماگران ایران را «اندیشمندانی متعهد و پایبند به اصول» خواند که به گفته وی، در میان آنان فقط «عده کمی» رفتارهای «هنجار ستیز» دارند و نحوه پوشش آنها «خارج از عرف» است.

به گفته او، پلیس ایران تعاملی «مثبت» با سینماگران دارد به‌طوری که هر زمان نیروهای پلیس «اراده» کرده‌اند، سینماگران «پای میز حاضر بودند».

این فرمانده پلیس ایران توضیحی درباره دلایل احضار سینماگران نداده است اما مسئولان نیروی انتظامی بارها نسبت به آن‌چه ترویج «ارزش‌های غیراسلامی» توسط سینماگران ایرانی می‌خوانند، هشدار داده‌اند.

با این حال آقای منتظرالمهدی می‌گوید اگر «درصدی» از سینماگران «خطا» می‌کنند،نباید به آن دامن زده شود و این‌که سینما را باید تقویت کرد.

او همچنین بدون آن‌که به نام خاصی اشاره داشته باشد در پاسخ به سئوالی در رابطه با نحوه پوشش بازیگران زن سینمای ایران به هنگام سفرهای خارجی اظهار داشت: «بدحجابی بازیگران در خارج از کشور از طریق اینترپل پیگیری می‌شود.»

پیش از این طرح لباس‌های لیلا حاتمی، از چهره‌های معروف سینمای ایران، در جشنواره‌های جهانی فیلم نظیر کن موضوع بحث قرار گرفته بود، به‌طوری که بهمن کارگر از معاونان فرمانده نیروی انتظامی آن را «بد و مستهجن» خواند.

پاییز سال گذشته نیز سعید رجبی فروتن، سخنگوی سازمان سینمایی ایران، خواستار پایان دادن به آن‌چه «حضور نامتعارف برخی سینماگران ایرانی در مجامع جهانی» خوانده بود شد و گفت که باید یک «کمیته انتظامی مشترک» میان تلویزیون و سینما ایجاد شود تا به این مسئله «سر و سامان» بدهد.

اما بخش دیگری از سخنان روز سه‌شنبه سعید منتظر المهدی به «قرارهای فیس بوکی» اختصاص داشت که این مقام پلیس ایران نسبت به آن هشدار داد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ایران با اشاره به مواردی مانند آب‌بازی گروهی از دختران و پسران در پارک آب و آتش تهران که انتقاد شدید مسئولان حکومت ایران را در پی داشت، گفت: «رصد شبکه‌ها در حال انجام است و برخوردها در فضای مجازی و سایبری انجام می‌شود. پلیس در مواردی که احتمال می‌دهد، پیشگیر‌ی‌های لازم را انجام داده، اما با افزایش فهم و درک جوانان، امیدواریم چنین اتفاقات مشابهی نیفتد.»

ماجرای آب‌بازی دختران و پسران در پارک آب و آتش به تابستان ۱۳۹۰ بازمی‌گردد که گروهی در فیس بوک برای برگزاری آن فراخوان دادند.

این ماجرا در نهایت با دستگیری چندین نفر از دعوت‌کنندگان و حاضران در برنامه خاتمه یافت.
XS
SM
MD
LG