لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۰

کلمه: مخالفت ماموران امنیتی با اقامت موسوی در بیمارستان


میرحسین موسوی، از رهبران مخالف حکومت ایران، از تابستان سال گذشته تاکنون دست‌کم دو بار به خاطر نارسایی قلبی به بیمارستان منتقل شده است
میرحسین موسوی، از رهبران مخالف حکومت ایران، از تابستان سال گذشته تاکنون دست‌کم دو بار به خاطر نارسایی قلبی به بیمارستان منتقل شده است
وب‌سایت کلمه، وب‌سایت خبری نزدیک به اصلاح‌طلبان که از جمله خبرهای مربوط به میرحسین موسوی را پوشش می‌دهد، نوشت که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی به‌رغم اصرار پزشکان مانع درمان آقای موسوی و اقامت او در بیمارستان شده‌اند.

بر اساس این گزارش، آقای موسوی صبح سه‌شنبه، ۱۱ تیرماه، به همراه زهرا رهنورد، همسر خود، و تعدادی از ماموران امنیتی برای معاینه پزشکی به بیمارستان قلب تهران رفت، اما در نهایت ماموران با تشخیص پزشکان برای بستری شدن او در بیمارستان مخالفت کرده‌اند.

نشانه‌های بیماری میرحسین موسوی «سرگیجه و تداوم افت فشار خون» عنوان شده است که به‌ نظر می‌رسد در ارتباط با نارسایی‌های قلبی او باشد.

آقای موسوی، از رهبران مخالف حکومت ایران، از تابستان سال گذشته تاکنون دست‌کم دو بار به خاطر نارسایی قلبی به بیمارستان منتقل شده است که نخستین بار تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفت.

اما زندان خانگی و محدودیت‌های ارتباطی او مانع از آن می‌شود تا بتوان گزارش‌ها درباره وضعیت سلامت او را تایید کرد.

شهریور سال گذشته در پی عمل آنژیوگرافی که آقای موسوی انجام داد، یکی از مقامات قوه قضاییه ایران اعلام کرد که «حال او خوب است»، اما آبان‌ماه آن سال بار دیگر به دنبال «نوسان شدید فشار خون و درد در ناحیه قلب» به بیمارستان منتقل شد.

کلمه می‌نویسد که خانواده آقای موسوی و خانم رهنورد خواستار انتشار بولتن سلامت آنها و معاینه مستمر توسط پزشک قابل اطمینان خانواده شده‌اند، اما به نظر نمی‌رسد که ماموران امنیتی با این خواسته‌ها موافقت کرده باشند.

این گزارش می‌گوید که خانم رهنورد که آقای موسوی را در بیمارستان همراهی می‌کرد، در حضور کارکنان بیمارستان نسبت به محدودیت‌های ارتباطی خود اعتراض کرده و گفته است که نیروهای امنیتی آنها را از دیدار با فرزندان‌شان محروم کرده‌اند.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از اوایل اسفند سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌ سر می‌برند. مهدی کروبی از دیگر رهبران مخالفان حکومت ایران نیز شرایطی مشابه با آقای موسوی دارد.

پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران درخواست‌های بسیاری از او مبنی بر تلاش برای آزادی این سه چهره به همراه دیگر زندانیان سیاسی شده است.
XS
SM
MD
LG