لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۳

محسنی اژه‌ای مامور تحقیق درباره حادثه سد کارون ۳ شد


غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور
غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور
رئیس قوه قضاییه ایران روز شنبه، ۱۲ مرداد غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل کشور را مامور تحقیق درباره حادثه سقوط مینی‌بوس در آب‌های سد کارون ۳ و غرق شدن ۱۲ نفر از شهروندان ایرانی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های داخلی، در ابلاغیه صادق آملی لاریجانی به آقای محسنی اژه‌ای با اشاره به معضلاتی که سد کارون ۳ برای روستاییان منطقه به وجود آورده، آمده است که ضرورت دارد علت وقوع این حادثه دلخراش و عوامل به‌وجود آمدن شرایط پرخطر برای اهالی منطقه بررسی شود.

سد کارون ۳ که سال ۱۳۸۳ آب‌گیری شد به محصور شدن ساکنین روستاهای سادات حسینی در شمال شرقی ایذه و از بین رفتن راه‌های ارتباطی آنان با دیگر مناطق انجامید.

از آن زمان روستاییان منطقه به‌ناگزیر با لنج‌های یدک‌کش جابه‌جا می‌شوند که این مسئله تبعات مرگ‌باری داشته است.

آخرین تصادفات مربوط به این حادثه چهارشنبه هفته گذشته، ۹ مرداد به وقوع پیوست، زمانی که یک دستگاه مینی‌بوس حامل روستاییان به دلیل نامشخصی از لنج یدک‌کش به آب‌های کارون ۳ سقوط کرد.

این حادثه به مرگ ۱۲ نفر انجامید که همگی آنها زنان و کودکان بودند در حالی که مقامات سازمان آب و برق خوزستان از راننده مینی‌بوس به عنوان مقصر حادثه نام می‌برند اما مسئولان انتظامی می‌گویند که علت حادثه «واژگونی لنج» بوده است.

این ماجرا انتقاد شدید امام جمعه ایذه را در پی داشت که مسئولان مربوطه را به «خیانت» متهم کرد.

امام جمعه ایذه اظهار داشت: «اسرائیل هم این‌گونه غزه را در محاصره قرار نداده بود که برخی مسئولین وزارت نیرو و استانداری خوزستان و به خصوص مسئولین شرکت دولتی آب و نیرو، مردم دنباله رود و سادات برحق حسینی را در محاصره قرار دادند و هر از چند گاهی باید شاهد مرگ این عزیزان باشیم.»

به گفته او، عدم راه‌های ارتباطی میان اهالی روستاهای سادات حسینی و دنباله رود با دیگر مناطق، حوادث متعددی را آفریده است، مانند مرگ زن حامله یا بیماران قلبی بر اثر نبود لنج و عدم انتقال به موقع آنان بیمارستان.

امام جمعه ایذه تعداد کسانی را که به این خاطر فوت کرده‌اند، ۳۰ تا ۴۰ نفر ارزیابی کرده است.
XS
SM
MD
LG