لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۱

کلمه: درمان میرحسین موسوی با دو هفته تاخیر آغاز شد


نخستین تصویری که از میرحسین موسوی پس از حصر خانگی منتشر شده است
نخستین تصویری که از میرحسین موسوی پس از حصر خانگی منتشر شده است
وب‌سایت کلمه به نقل از دختران میرحسین موسوی، یکی از رهبران جنبش سبز، نوشت که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی سرانجام پس از گذشت دو هفته اجازه داده‌اند روند درمان آقای موسوی آغاز شود.

این گزارش که روز پنج‌شنبه، ۲۵ اردیبهشت، منتشر شده است بیان می‌کند فرزندان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد روز گذشته موفق شده‌اند با والدین خود در حصر خانگی دیدار کنند و در جریان این دیدار بوده که دریافته‌اند درمان قلب آقای موسوی آغاز شده است.

میرحسین موسوی اوایل اردیبهشت به دلیل نارسایی‌ قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد، اما ماموران امنیتی تنها پس از ۲۴ ساعت او را دوباره به حصر خانگی بازگرداندند، امری که به اعتراض فرزندان او انجامید.

به گفته دختران آقای موسوی، او در شرایطی به زندان خانگی منتقل شده است که پزشکان تاکید داشته‌اند باید روند درمان برای بازیابی توانایی قلبی‌اش آغاز شود.

در این مدت وب‌سایت کلمه سخنان یکی از پزشکان معالج میرحسین موسوی را نیز منتشر کرد. این پزشک هشدار داده بود که انتقال آقای موسوی به حصر خانگی در این شرایط «خطرناک» است و درمان او «باید هر چه سریع‌تر در شرایطی استاندارد» آغاز شود.

اکنون دو هفته پس از بازگشت میرحسین موسوی به زندان خانگی، فرزندان او می‌گویند که درمان آقای موسوی سرانجام شروع شده و دلیل آن نیز واکنش‌ها به اخبار مربوط به سلامت او بوده است.

در پیام فرزندان موسوی خطاب به حامیان او آمده است: «امروز در ملاقاتی که با پدر و مادر داشتیم، مطلع شدیم روند درمانی ایشان شروع شده است. این خبر برای ما باعث آرامش است. از آنجا که در این روزهای سخت پرالتهاب، همراهی شما موجب پیشبرد امور شد، از همه شما دوستان و یاران همدل ممنونیم و امیدواریم بهبود در روند حصر پدر و مادر و آقای کروبی و بقیه زندانیان حاصل گردد.»

دختران میرحسین موسوی در این مدت دیدارهایی نیز با برخی از مراجع دینی شیعیان در شهر قم داشته و در جریان این دیدارها به توضیح شرایط جسمانی آقای موسوی پرداخته‌اند.
XS
SM
MD
LG