لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۴

دختران موسوی و رهنورد بار دیگر به دادسرای اوین «احضار شدند»


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از اسفند ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سرمی‌برند.
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از اسفند ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سرمی‌برند.
وبسایت خبری «کلمه» روز چهارشنبه،۲۵ بهمن، خبر داد که دو دختر میرحسین موسوی از رهبران مخالف سیاست‌های حکومت ایران، به دادسرای اوین احضار شده اند. این دومین بار ظرف دو روز اخیر است که فرزندان موسوی و رهنورد احضار می‌شوند.

بر اساس این گزارش، کوکب موسوی و نرگس موسوی در تماس‌های جداگانه‌ای که «افراد ناشناس» با آنها گرفته‌اند، برای صبح روزهای پنج‌شنبه، ۲۶ بهمن و شنبه، ۲۸ بهمن به دادسرای اوین احضار شده‌اند.

کلمه می‌نویسد که به دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد گفته شده است که «این احضارها برای دریافت توضیحات و تکمیل پرونده آنها انجام می‌شود».

همچنین فردی که خانم کوکب موسوی را به دادسرا احضار کرده به او گفته است که «احتمال بازداشت او وجود دارد».

یکی از خبرهای سیاسی ایران در این هفته بازداشت چند ساعته نرگس موسوی و زهرا موسوی، فرزند دیگر میرحسین موسوی بود که روز دوشنبه، ۲۳ بهمن، رخ داد در حالی که قوه قضاییه ایران با تکذیب این خبر اعلام کرد که آنها تنها برای ادای پاره‌ای توضیحات به داسرا «احضار» شده‌اند.

با این حال گزارشی که دختران آقای موسوی از این ماجرا ارائه دادند حکایت از آن داشت که ماموران امنیتی به‌طور ناگهانی وارد خانه آنها شده‌اند و به بازداشت‌شان اقدام کرده‌اند.

نرگس موسوی و زهرا موسوی همچنین اعلام کردند که بازداشت آنها به خاطر اعتراض‌شان به حصر خانگی والدین خود، انتشار بیانیه مشترک با فرزندان مهدی کروبی از دیگر رهبران مخالفان در ایران و ارتباط با وبسایت خبری کلمه از رسانه‌های نزدیک به آقای موسوی بوده است.

کلمه همچنین گزارش می‌دهد که یک مامور ارشد امنیتی در تماس تلفنی با داماد میرحسین موسوی او را «تهدید» کرده و هشدار داده است که تمام فعالیت‌هایش «تحت
نظر دستگاه‌های امنیتی» است.

میرحسین موسوی و همسر او، زهرا رهنورد از اوایل اسفند سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌سرمی‌برند. این وضعیت درباره مهدی کروبی هم صادق است.

حصر خانگی این چهره‌ها، اعتراضات گسترده فعالان سیاسی و نهادهای حقوق بشری را در پی داشته است، اما مقامات ایران می‌گویند که تغییری در این وضعیت حاصل نخواهد شد.

پیش از این اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی ایران به‌طور تلویحی گفته بود که حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ بودند که نتیجه انتخابات و پیروزی محمود احمدی‌نژاد را نپذیرفتند و او را به «تقلب و مهندسی آرا» متهم کردند.
XS
SM
MD
LG