لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۲

«آماده‌باش» واحدهای نظامی کره شمالی برای «حمله به اهداف آمریکایی»


پیونگ‌یانگ در پی اعمال‌ تحریم‌های شدیدتر سازمان ملل متحد و رزمایش مشترک ایالات متحده و کره‌ جنوبی، به ادبیاتی تهاجمی روی آورده است
پیونگ‌یانگ در پی اعمال‌ تحریم‌های شدیدتر سازمان ملل متحد و رزمایش مشترک ایالات متحده و کره‌ جنوبی، به ادبیاتی تهاجمی روی آورده است
کره‌ شمالی در ادامه تهدیدهای نظامی خود علیه ایالات متحده روز سه‌شنبه، ششم فروردین، اعلام کرد که به واحدهای نظامی این کشور که پایگاه‌های آمریکا را هدف گرفته‌اند، دستور آماده‌باش داده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، فرماندهی عالی ارتش کره‌ شمالی تاکید کرد که «تمام واحدهای توپخانه ارتش، از جمله واحدهای موشکی استراتژیک و واحدهای توپخانه‌ای دوربرد، که وظیفه حمله به اهداف متخاصم در کره‌ جنوبی و نیز نیروهای ایالات متحده در خاک آمریکا، هاوایی، گوام و دیگر مناطق عملیاتی در اقیانوس آرام را دارند در حالت آماده‌باش کامل به‌ سر خواهند برد».

پیونگ‌یانگ که در پی اعمال‌ تحریم‌های شدیدتر سازمان ملل متحد و رزمایش مشترک ایالات متحده و کره‌ جنوبی، به ادبیاتی تهاجمی روی آورده، در هفته‌های گذشته آمریکا را هدف تهدیدهای شدید خود قرار داده است.

آمریکا اواخر ماه اسفند ۱۳۹۱ اعلام کرده بود که بمب‌افکن‌های بی-۵۲ آن در راستای رزمایش مشترک با کره جنوبی بر فراز این کشور به پرواز می‌آیند که این موضوع به‌طور ویژه خشم کره‌ شمالی را در پی داشت و باعث شد که تهدید به تلافی کند.

بیانیه روز سه‌شنبه ارتش کره شمالی که خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرده است، بار دیگر به پرواز بمب‌افکن‌های بی-۵۲ اشاره دارد و می‌گوید که این بمب‌افکن‌ها روز دوشنبه بر فراز کره جنوبی پرواز کرده‌اند.

در پاسخ به این تهدیدها، وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که به‌طور حتم می‌تواند از آن‌ چه حکومت کیم جونگ اون قصد انجام آن را دارد، جلوگیری کند.

جک میلر، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت: «ایالات متحده از هر نظر توانایی آن را دارد که از خود و متحدان‌مان در برابر هر حمله‌ای از جانب کره شمالی دفاع کند.»

او اضافه کرد: «ما کاملا متعهد به دفاع از کره جنوبی و ژاپن هستیم.»

ایالات متحده و کره جنوبی روز جمعه طرح جدیدی را در راستای مواجهه با تهدیدات آینده کره شمالی به امضا رساندند.

کره شمالی چندی پیش اعلام کرد که توافق‌های «ترک مخاصمه» با کره جنوبی را به‌طور یک‌جانبه لغو کرده است. این کشور همچنین آمریکا را به «حمله پیش‌دستانه اتمی» تهدید کرد.
XS
SM
MD
LG