لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۸

برتری پرسپولیس همراه با اعتراض کرمانی‌ها


در آخرین بازی از هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۰-۲ از سد مس کرمان گذشت. این برد باعث شد پرسپولیس ۷ امتیازی شود و پس از سپاهان در رده دوم جدول قرار بگیرد.

در دقیقه ۶۶ پیام صادقیان، بازیکن فصل جدید پرسپولیس روی دفع ناقص شهدادنژاد از پشت محوطه جریمه با شوتی دقیق، گل اول پرسپولیس را به ثمر رساند. روی این گل، سرمربی و بازیکنان مس معترض بودند، زیرا بازیکن آنها مصدوم شده بود و انتظار داشتند پرسپولیسی‌ها توپ را بیرون بزنند.

صادقیان در هفته‌های اول و دوم مقابل تراکتورسازی و ذوب آهن به عنوان بازیکن جایگزین به میدان آمده و روند حرکتی تیمش را متحول کرده بود. او این بار از ابتدا در ترکیب پرسپولیس قرار داشت.

پرسپولیس در دقیقه ۷۵ از روی ارسال حسین ماهینی و ضربه سر قاسم دهنوی گل دوم را وارد دروازه کرد. بهترین موقعیت مس کرمان هم در دقیقه ۸۲ به تیر افقی خورد.

در ترکیب پرسپولیس نیلسون کوریا، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، میثم حسینی، قاسم دهنوی،‌ رضا حقیقی، محمد نوری (مهرداد کفشگری)، پیام صادقیان، غلامرضا رضایی (حمیدرضا علی‌عسگر) و محمد عباس‌زاده بازی کردند.

پس از بازی، احمد حسن‌زاده و آرمان شهدادنژاد از مس کرمان به اتفاق میثم حسینی و قاسم دهنوی از پرسپولیس به اتاق کنترل دعوت شدند و آزمایش دوپینگ دادند.

اعتراض‌ کرمانی‌ها و پاسخ پرسپولیسی‌ها

ناصر شهبازی مدیرعامل مس کرمان با اعتراض به نحوه به ثمر رسیدن هر دو گل پرسپولیس گفت:‌ «قبل از گل اول، سر بازیکن ما شکسته بود و بازی جوانمردانه رعایت نشد. فقط بلدند شعار بازی جوانمردانه بدهند. گل دوم هم روی یک ضربه ایستگاهی بود که پیش از آن خطای محرز روی بازیکن ما اتفاق افتاده بود. ما اعتراض داریم،‌ نمی‌شود که تیم‌های بزرگ هیاهو کنند و سایر تیم‌ها زیر سؤال بروند. در این دیدار واقعاً داور یک‌طرفه قضاوت کرد.»

محمود یاوری سرمربی مس هم با انتقاد از نحوه به ثمر رسیدن گل اول پرسپولیس گفت: «این کارها خوشحالی ندارد. برای تیم بازنده دست نمی‌زنند اما این برد نیز کسی را خوشحال نمی‌کند. دایی را دوست دارم اما سلام نظامی به او نمی‌دهم.»

علی دایی هم در پاسخ گفت: «خیلی در مورد بازی جوانمردانه صحبت شده. مگر قانون است؟ هر موقع تیمی حمله می‌کند یک نفر خودش را زمین می‌اندازد. برای یاوری احترام قائلم اما نظرش را قبول ندارم.»

به رغم اظهارات دایی، بازیکن مس تمارض نمی‌کرد و هنگام به ثمر رسیدن گل، سرش خون‌ریزی داشت.

خبرنگاران از سرمربی پرسپولیس درباره اظهارات علی کریمی هم سوال کردند. کریمی از لحن عصبی و دایی علیه کارشناس داوری در برنامه ۹۰ انتقاد کرده و گفته بود سرمربی پرسپولیس در بازی با تراکتورسازی، قاسم دهنوی را مامور کتک زدن او کرده بود.

دایی در پاسخ گفت: «در برنامه ۹۰ از حق پرسپولیس دفاع کردم، اگر کسی ادعای پرسپولیسی بودن دارد از این حرف‌ها ناراحت نمی‌شود. کریمی ثبات در حرف‌هایش ندارد و جوابش را نمی‌دهم. اگر ثبات داشت یک روز خداحافظی نمی‌کرد که یک روز برگردد. نمی‌شود صحبتش را جدی گرفت. متاسفم برای کسی که خود را اسطوره پرسپولیس می‌داند و قبل از بازی چنین حرفی را می‌زند.»

یکی از خبرنگاران به دایی گفت: «خودتان علیه رویانیان حرف زدید اما حالا با او کار می‌کنید، آیا این نشانه ثبات است؟»

دایی در پاسخ گفت: «دایی و رویانیان از خیلی چیزها به خاطر این تیم گذشتند.»

پیام صادقیان، زننده گل جنجالی پرسپولیس هم با انتقاد از محمود یاوری، سرمربی مس گفت: «به حرکات یاوری توجه نکنید. او به این کارها عادت دارد و از این فیلم‌ها زیاد بازی می‌کند!»

بازیکن پرسپولیس ادامه داد: «زمانی که یاوری برای مربیگری به ذوب‌آهن آمده بود چشم در چشم من گفت بی‌غیرت و من را بازی نداد. امروز خیلی چیزها را به او ثابت کردم. الان هم به او توصیه می‌کنم به تیم خودش برسد.»
XS
SM
MD
LG