لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۳

فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران برکنار شد


فرهاد رهبر از آخرین مدیران رده بالای دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌آید که در دولت کنونی همچنان سمت خود را حفظ کرده بود
فرهاد رهبر از آخرین مدیران رده بالای دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌آید که در دولت کنونی همچنان سمت خود را حفظ کرده بود
رسانه‌های داخل ایران از برکناری فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه تهران با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت حسن روحانی خبر داده‌اند.

گفته‌های مهدخت بروجردی، مدیر روابط عمومی وزارت علوم، نیز که روز سه‌شنبه، ۲۹ بهمن، در خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، منتشر شده است، این گزارش‌ها را تایید می‌کند.

خانم بروجردی همچنین خبر داده است که محمدحسین امید، معاون مالی و اداری دانشگاه تهران، به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شده است.

فرهاد رهبر از آخرین مدیران رده بالای دولت محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌آید که در دولت کنونی همچنان سمت خود را حفظ کرده بود.

خبرگزاری تسنیم، از رسانه‌های محافظه‌کار، برکناری آقای رهبر را نتیجه مخالفت او با برگزاری «یک همایش حزبی» در دانشگاه تهران عنوان کرده است که انجمن اسلامی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مسئولیت آن را بر عهده دارد و عنوان آن نیز «بررسی تطبیقی رویکرد وزارت علوم در دوره‌های مختلف» است.

با این حال همین خبرگزاری متن نامه برکناری آقای رهبر را منتشر کرده است که وزیر علوم در آن بیان می‌کند با توجه به «اتمام دوران مسئولیت» او چنین حکمی صادر شده است.

خبر برکناری فرهاد رهبر در حالی منتشر می‌شود که برکناری‌ها و انتصاباتی که مسئولان جدید وزرات علوم، تحقیقات و فناوری انجام داده‌اند با انتقاد شدید محافظه‌کاران همراه شده است، به‌ طوری که مجلس شورای اسلامی به رضا فرجی دانا، وزیر علوم، یک‌ بار کارت زرد داده است.

آقای فرجی‌ دانا تاکنون جعفر میلی‌منفرد و جعفر توفیقی را به عنوان معاون آموزشی و مشاور عالی خود انتخاب کرده است، در حالی که نمایندگان محافظه‌کار مجلس می‌گویند این دو چهره در ناآرامی‌های سال ۱۳۸۸ پس از انتخابات ریاست جمهوری آن سال دست داشته‌اند.

برکناری صدرالدین شریعتی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، نیز یکی از اقدامات سرپرست وزارت علوم در دولت حسن روحانی بود که واکنش‌های منفی محافظه‌کاران را به دنبال داشت.
XS
SM
MD
LG