لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۶

ارتش سوریه کنترل شهر قصیر را در دست گرفت


تصویری از شهر قصیر پس از بمباران سنگین نیروهای ارتش سوریه
تصویری از شهر قصیر پس از بمباران سنگین نیروهای ارتش سوریه
تلویزیون دولتی سوریه روز چهارشنبه، ۱۵ خرداد اعلام کرد که ارتش این کشور کنترل شهر استراتژیک قصیر در نزدیکی مرز لبنان را دوباره به دست گرفته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، در اطلاعیه‌ای که این رسانه وابسته به حکومت سوریه منتشر کرد، آمده است: «نیروهای مسلح قهرمان ما امنیت و ثبات را در سراسر شهر قصیر برقرار کرده‌اند.»

نبرد میان قوای حکومتی و شورشیان سوریه بر سر کنترل شهر قصیر از حدود سه هفته قبل آغاز شد. این شهر که در مسیر تدارکاتی حیاتی میان سوریه و لبنان قرار دارد از سال گذشته دست قوای شورشیان بود.

اکنون اما به‌نظر می‌رسد با از دست رفتن شهر قصیر برای شورشیان، جنگ وارد مرحله دیگری شده باشد.

یکی از سخنگویان قوای شورشیان نیز با تایید خبر پیروزی ارتش سوریه در قصیر به شبکه الجزیره گفت که شورشیان کنترل خود بر قصیر را از دست داده‌اند، اما هنوز به نبرد در این شهر ادامه می‌دهند.

ساعاتی قبل از تایید نهایی این خبر، خبرنگار شبکه الجزیره از بیروت لبنان گزارش داده بود که پیش‌روی ارتش سوریه در قصیر محرز است و این که قوای حکومتی روز سه‌شنبه، ۱۴ خرداد، پیروزی‌های قابل توجهی در این جبهه به دست آورده‌اند.

از شهر قصیر گزارش‌هایی نیز منتشر می‌شود که به وخامت شرایط انسانی در آنجا اشاره دارد.

به گفته گروه اپوزیسیون ناظر حقوق بشر در سوریه، هزاران نفری که ظرف سه هفته اخیر در قصیر تحت محاصره نیروهای ارتش بودند، نیاز به کمک‌‌های بشردوستانه دارند و لازم است که گروه‌های امداد و کمک‌رسانی به این شهر دسترسی داشته باشند.

این گزارش نیز تایید می‌کند که شهر قصیر روز سه‌شنبه شاهد حملات گسترده هوایی و موشکی بوده است.

پیش از این اخباری درباره حضور نیروهای حزب‌الله لبنان و ایران در نبرد شهر قصیر منتشر شده بود، اما ایران این ادعاها را تکذیب کرده است.
XS
SM
MD
LG