لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۳

سامی الاطرش، «مظنون تروریست» در لبنان کشته شد


انفجار بمب در جنوب لبنان؛ ارتش لبنان اعتقاد دارد که سامی الاطرش در چندین مورد از عملیات‌های تروریستی در این کشور نقش داشته است.
انفجار بمب در جنوب لبنان؛ ارتش لبنان اعتقاد دارد که سامی الاطرش در چندین مورد از عملیات‌های تروریستی در این کشور نقش داشته است.
ارتش لبنان از مرگ سامی الاطرش، مظنون به اعمال تروریستی در مناطق شیعه‌نشین لبنان خبر داد، چهره‌ای که نیروهای امنیتی این کشور مدت‌ها در جست‌وجوی او بودند.

گزارش خبرگزاری ملی لبنان در روز پنج‌شنبه، ۷ فروردین بیان می‌کند که مرگ او در بیمارستان و بر اثر جراحات وارده ناشی از درگیری با نیروهای ارتش لبنان رقم خورده است.

این گزارش با بیانیه‌ای از ارتش لبنان همراه است که شرح می‌دهد نیروهای ارتش به مخفی‌گاه سامی الاطرش در شهرک عرسال، نزدیک به مرز سوریه، هجوم برده بودند که این اتفاق به تبادل آتش میان او و نیروهای ارتش انجامید.

از جمله اتهاماتی که بیانیه ارتش لبنان متوجه سامی الاطرش کرده است می‌توان موارد «آدم‌ربایی، شلیک راکت و خمپاره به روستاها و شهرک‌ها و کار گذاشتن بمب در خودروها» را نام برد.

در عین حال گزارش خبرگزاری‌‌های خارجی مانند رویترز به تقابل سامی الاطرش با گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان اشاره می‌کند و می‌گوید که الاطرش به تلافی حضور حزب‌الله در جنگ داخلی سوریه، اقدام به حملات موشکی علیه شهرک‌های شیعه‌نشین لبنان کرده است.

حزب‌الله لبنان نیروهای خود را به سوریه فرستاده است تا از بشار اسد در جنگ علیه شورشیان سنی مذهب حمایت کند.

این اتفاق اما انتقادات شدیدی را در داخل لبنان به دنبال داشته و از جمله میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان گفته است که حضور حزب‌الله در جنگ سوریه می‌تواند وحدت ملی و صلح در لبنان را تهدید کند.

رویترز می‌نویسد که شبه‌نظامیان سنی مذهب لبنان هم در عین حال به شورشیان سوریه پیوسته‌اند و با بشار اسد مقابله می‌کنند.

در جریان درگیری روز گذشته میان نیروهای ارتش لبنان با سامی الاطرش نیز یک سوریه‌ای در کنار الاطرش حضور داشته که به شدت زخمی شده و اکنون در بیمارستان به‌سرمی‌برد.

رسانه‌های داخل ایران از جمله خبرآنلاین از سامی الاطرش به عنوان مرد شماره ۲ جبهه النصرت نام برده‌اند، گروه جهادی اسلام‌گرایی که آن را منتسب به القاعده می‌نامند.
XS
SM
MD
LG