لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۸

هفته‌نامه یالثارات الحسین توقیف شد


آخرین شماره نشریه یالثارات الحسین چهارشنبه گذشته، ۱۱ دی منتشر شد
آخرین شماره نشریه یالثارات الحسین چهارشنبه گذشته، ۱۱ دی منتشر شد
هفته‌نامه یالثارات الحسین، ارگان مطبوعاتی انصار حزب‌الله ایران، به حکم هیات نظارت بر مطبوعات روز دو‌شنبه، ۱۶ دی توقیف شد.

خبرگزاری‌های داخلی ایران از جمله خبرگزاری مهر، توقیف این رسانه را بیست و چهار ساعت پس از تصمیم هیات نظارت بر مطبوعات به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کرده‌اند.

بر اساس این گزارش‌ها، هفته‌نامه یالثارات الحسین به استناد بندهای ۸ و ۱۱ ماده ۶ قانون مطبوعات و تبصره ماده ۱۲ قانون یادشده توقیف شده است.

بند ۸ ماده ۶ قانون مطبوعات بیان می‌کند که افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها و هر یک از افراد کشور جرم محسوب می‌شود.

بند ۱۱ نیز به پخش شایعات و مطالب خلاف واقع یا تحریف مطالب دیگران اختصاص دارد. اما مشخص نیست که کدام مطالب نشریه یالثارات مصداق این جرایم محسوب می‌شود.

آخرین شماره هفته نامه یالثارات الحسین چهارشنبه گذشته، ۱۱ دی منتشر شد که حاوی گزارش‌های متعددی علیه اصلاح‌طلبان و معترضان سال ۱۳۸۸ بود.

تیتر اصلی این شماره یالثارات نیز به اظهارات نقوی حسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی، اختصاص دارد که می‌گوید در صورت تشدید تحریم‌ها علیه ایران، مجلس از دولت حسن روحانی می‌خواهد غنی‌سازی اورانیوم را به ۶۰ درصد برساند.

تاکنون ۷۵۳ شماره هفته‌نامه یالثارات الحسین منتشر شده است. این نشریه دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی همزمان با هجوم قوه قضاییه ایران به نشریات اصلاح‌طلب توقیف شد، اما پس از مدتی اجازه انتشار یافت.

عبدالحمید محتشم مدیرمسئول یالثارات الحسین است و در شناسنامه نشریه نیز قید شده که «زیر نظر هیات تحریریه عام، انصار حزب‌الله» منتشر می‌شود.
XS
SM
MD
LG