لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۰

خانواده حکمتی خواستار آزادی فرزندشان در آستانه نوروز شدند


آذرماه سال ۱۳۹۰ تلویزیون جمهوری اسلامی «اعترافات تلویزیونی» امیر میرزایی حکمتی را منتشر کرد.
آذرماه سال ۱۳۹۰ تلویزیون جمهوری اسلامی «اعترافات تلویزیونی» امیر میرزایی حکمتی را منتشر کرد.
خانواده امير ميرزايی حکمتی، تفنگدار سابق ارتش آمريکا، که به اتهام جاسوسی در ایران در زندان است، با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت روحی و جسمانی او خواستار آزادی وی پیش از نوروز شدند.

به گزارش ۲۳ اسفندماه خبرگزاری رویترز، رامی کردی، همسر خواهر امیر حکمتی، با اشاره به عفو برخی از زندانیان در آستانه اعیاد در ایران، خواستار آزادی وی پیش از نوروز شد و گفت: «ما نگران وضعیت روحی و جسمانی او هستیم.»

سارا حکمتی، خواهر این زندانی، نیز با اشاره به ابتلای پدرشان به بیماری سرطان اظهار کرده است: «دیگر کافی است. با توجه به وضعیت سلامتی پدرمان زمان برای ما محدود است. او باید اینجا در کنار پدرش باشد. پدرش به او نیاز دارد.»

امیر میرزایی حکمتی، ۲۹ ساله، تابستان سال ۹۰ پس از سفر به ایران به اتهام جاسوسی، دستگیر و زندانی شد. چندی پس از این دستگیری «اعترافات تلويزيونی» او از سوی تلویزیون جمهوری اسلامی پخش شد.

دادگاه انقلاب اسلامی در تهران دی‌ماه همان سال با متهم کردن امير حکمتی به «عضويت در سازمان جاسوسی آمريکا و همکاری با دولت متخاصم»، او را به اعدام محکوم کرد، اما سخنگوی قوه قضائیه چندی پس از آن اعلام کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شده است.

آمرکا و خانواده آقای حکمتی اتهام جاسوسی علیه وی را بارها رد کرده‌اند. خانواده حکمتی می‌گویند او برای دیدار با مادربزرگش به ایران سفر کرده بود.

زمستان سال جاری خانواده آقای حکمتی مطلع شدند که وی مدت ۱۶ ماه را در سلول انفرادی به سر برده است و یک بار که در اعتراض به محل نگهداری‌اش دست به اعتصاب غذا زده بود، بیهوش شده است.

سارا حکمتی به خبرگزاری رویترز گفته است که آقای حکمتی دسترسی کمی به وکیل دارد و اجازه ملاقات‌هایش نیز چندان نیست.

خانواده این تفنگدار سابق ارتش آمریکا با اشاره به گذشت بیش از یک سال از نقض حکم اعدام وی می‌گویند مسئولان در مورد پرونده آقای حکمتی سکوت می‌کنند و مشخص نیست این پرونده به کجا خواهد رسید.

اواسط اسفندماه سال جاری خانواده آقای حکمتی با ارسال نامه‌ای خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران خواستار آزادی او شدند.
XS
SM
MD
LG