لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۲

گلشیفته فراهانی با «آلتامیرا» روی پرده سینماهای اسپانیا


گلشیفته فراهانی در کنار آنتونیو باندراس در افتتاحیه فیلم «آلتامیرا»
گلشیفته فراهانی در کنار آنتونیو باندراس در افتتاحیه فیلم «آلتامیرا»

فیلم سینمایی «آلتامیرا» با بازی گلیشفته فراهانی و آنتونیو باندراس از روز اول آوریل (۱۳ فروردین) در سینماهای اسپانیا روی پرده رفته است.

این فیلم به کارگردانی هیو هادسن، محصول مشترک فرانسه و اسپانیاست و به زبان انگلیسی تولیدشده است.

«آلتامیرا» یک درام تاریخی است که کارگردانی آن را «هیو هادسن» بر عهده داشته است. آقای هادسن پیش از این، چند فیلم سینمایی از جمله «ارابه‌های آتش» را کارگردانی کرده که برای آن نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی هم شده است.

در فیلم جدید «هیو هادسن»، گلشیفته فراهانی در نقش «کانچیتا»، ‌همسر آنتونیو باندراس بازی کرده است؛ ‌این فیلم، داستان واقعی کشف تعدادی از نقاشی‌های پیش از تاریخ را در یک غار توسط دختری ۹ ساله به نام ماریا و پدرش (آنتونیو باندراس) که یک باستان‌شناس آماتور است، روایت می‌کند.

این غار که نامش «آلتامیرا» است، تاریخ بشریت را دگرگون می‌کند و البته این کشف بزرگ، ‌مخالفین زیادی از جمله برخی متولیان کلیسا را با خود به همراه دارد.

پیش از آغاز اکران عمومی این فیلم در اسپانیا، مراسم فرش قرمز و افتتاحیه آن با حضور عوامل فیلم از جمله گلشیفته فراهانی برگزار شد.

از دیگر فعالیت‌های اخیر این بازیگر ایرانی می‌توان به بازی در قسمت جدید سری فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب» با عنوان «مردان مرده قصه نمی‌گویند»، بازی در فیلم جدید جیم جارموش با نام «پاترسون» و همچنین بازی در فیلم «ترانه عقرب» در کنار بازیگر سرشناس سینمای هند، عرفان خان اشاره کرد.

گلشیفته فراهانی همچنین قرار است در فیلم جدید کارگردان افغان، عتیق رحیمی نیز حضور یابد. این دو پیشتر در فیلم «سنگ صبور» با یکدیگر همکاری کرده بودند.

گلشیفته فراهانی در طی این سالهایی که ایران را ترک کرده است، بازیگری را همچنان پیگیر ادامه می‌دهد.

او در این سال‌ها علاوه بر بازی در دو فیلم پرهزینه و هالیوودی ریدلی اسکات، ‌در چند فیلم مستقل و کم‌هزینه مانند «درست مثل یک زن»، «خورش آلو با مرغ» ساخته مرجان ساتراپی و فیلمی فرانسوی با نام «بهشت» حضور یافته است.

ایفای نقش در یک فیلم فرانسوی دیگر با نام «نفس من»، بازی در فیلم «گلاب» ساخته «جان استوارت» بر مبنای خاطرات مازیار بهاری در کنار «گائل گارسیا برنال» و شهره آغداشلو از دیگر فعالیت‌های گلشیفته فراهانی در این سالها بوده‌اند.

XS
SM
MD
LG