لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۲

هند اولین محموله نفتی ایران برای ذخایر استراتژیک خود را دریافت کرد


شرکت مانگلور هند می‌گوید که یک محموله دو میلیون بشکه‌ای نفت ایران را برای افزایش ذخایر استراتژیک نفت خام خود دریافت کرده است.

این شرکت در سایت رسمی خود می‌گوید که این محموله توسط ابر نفتکش «ام تی دینو» به هند رسیده و هم اکنون به انبارهای ذخیره نفت منتقل می‌شود.

بر اساس این گزارش، هند در نظر دارد تا ذخایر استراتژیک نفت خود را در سه انبار ویساکاپاتنام، مانگلور و پادور به حدود ۴۰ میلیون بشکه برساند.

انبار ویساکاپاتنام در ماه ژوئن سال گذشته با ظرفیت ذخیره ۱۰ میلیون بشکه نفت افتتاح شد. ظرفیت ذخیره سازی انبارهای پالایشگاه مانگلور نیز ۱۱ میلیون بشکه است. انبار پادور هم با ظرفیت ذخیره بیش از ۱۸ میلیون بشکه نفت تکمیل شده و تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

خبرگزاری رویترز نیز روز پنج‌شنبه با اشاره به دریافت اولین محموله نفتی ایران توسط هند برای افزایش ذخایر استراتژیک نوشت که بنا به گفته دو منبع آگاه هندی، این کشور قصد دارد در مجموع ۶ میلیون بشکه نفت از ایران برای انبارهای خود بخرد و به همین میزان نیز می‌خواهد از امارات و عربستان نفت دریافت کند که مذاکرات پیرامون این موضوع با دو کشور عربی در جریان است.

هند بعد از لغو تحریم‌ها علیه ایران واردات نفت از ایران را به شدت افزایش داده است. بر اساس آمارهای رسمی، دهلی نو طی ماه‌های ژانویه تا اوت سال جاری واردات نفت از ایران را ۸۴ درصد افزایش داده و به رقم ۳۹۴ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز رسانده است.

واردات نفت هند از ایران در ماه اوت نسبت به ماه مشابه سال گذشته حتی سه برابر شده است. هند در این ماه، روزانه ۵۷۶ هزار بشکه نفت از ایران دریافت کرده است، در حالی که در اوت سال گذشته تنها ۱۹۹ هزار بشکه نفت از ایران خریده بود.

XS
SM
MD
LG