لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۲

مرگ دست‌کم ۱۵ افغان و پاکستانی در سوریه


عکس آرشیوی است؛ تشییع جنازه چهار افغان در مشهد که در سوریه کشته شدند
عکس آرشیوی است؛ تشییع جنازه چهار افغان در مشهد که در سوریه کشته شدند

گزارش‌های رسانه‌های داخل ایران از مرگ دست‌کم ۱۵ افغان و پاکستانی دیگر در سوریه حکایت دارد.

خبرگزاری‌های ایران از جمله خبرگزاری مذهبی ابنا، گزارش کرده‌اند که اجساد ۱۱ نفر از افغان‌ها و پاکستانی‌های کشته شده در سوریه روز پنجشنبه (۲۴ تیر) در قم تشییع و به خاک سپرده شده است.

هویت دو نفر از این کشته شده‌ها حسن حسینی و مهدی شریفی اعلام شده که عضو لشکر «فاطمیون» بودند.

جان حسین، نوید حسین، افتخار حسین، بهار حسین، وکیل حسین، زینت حسین، عابد حسین، کامیاب علی و نوید علی هم پاکستانی عضو تیپ «زینبیون» هستند که پیکر آن‌ها در قم تشییع شده است.

ایسنا نیز گزارش کرده روز پنجشنبه جسد ظریف یعقوبی٬ تبعه افغان کشته شده در سوریه تشییع و به خاک سپرده شده است. محل خاک‌سپاری وی٬ شهر ساوه اعلام شده است.

همچنین محمد رسول حیدری٬ عباس حیدری و بهمن حسنی سه تبعه دیگر افغان هستند که پیکر آنها در بومهن٬ ورامین و گرمسار تشییع و به خاک سپرده شده است.

گروهی از افغان‌ها و پاکستانی‌های مقیم ایران در حال حاضر در قالب لشکر «فاطمیون» و تیپ «زینبیون» در سوریه به نفع بشار اسد مشغول جنگ هستند.

این نیرو‌های نظامی از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی سازماندهی٬ آموزش و اعزام می‌شود.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه تاکنون، اخبار و گزارش‌های بسیاری از مرگ تعداد قابل توجهی از فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران در سوریه از سوی خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های ایران منتشر شده‌ است.

باوجود انتشار این اخبار و نیز تصاویر برخی از کشته‌شدگان ایرانی جنگ سوریه از سوی خبرگزاری‌های داخلی ایران، فرماندهان سپاه می‌گویند این نهاد در سوریه «نیروی رزمی ندارد.»

جمهوری اسلامی اصلی‌ترین حامی حکومت بشار اسد در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود. علاوه بر این حزب‌الله لبنان هم حضور نیروهای خود در جنگ داخلی سوریه را تائید کرده‌ است.

XS
SM
MD
LG