لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۱

«صدور حکم بازداشت» روحانی مدعی «طب اسلامی» پس از فوت یک بیمار مبتلا به کرونا


وب‌سایت‌های محلی از جمله «گیل‌خبر» نام این روحانی را مرتضی کهنسال اعلام کرده‌اند
وب‌سایت‌های محلی از جمله «گیل‌خبر» نام این روحانی را مرتضی کهنسال اعلام کرده‌اند

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره جان باختن یکی از بیماران مبتلا به کرونا در بندر انزلی که یک روحانی به صورت او و دیگر بیماران «عطر» مالیده بود، دستور بازداشت این روحانی صادر شد.

در روزهای گذشته ویدئویی از حضور یک روحانی در یک بیمارستان محل بستری بیماران کرونایی منتشر شد. او در این دیدارها، محلولی که ادعا می‌کرد «عطر پیامبر» است را به بینی و لب بیماران می‌مالید تا عطسه کنند «و خوب شوند».

روز دوشنبه خبری مبنی بر جان باختن یکی از این بیماران منتشر شد.

در همین حال رحمان سید‌زاده، دادستان بندر انزلی، روز چهارم فروردین خبر داد که دستور بازداشت این فرد با هماهنگی دادستان ویژه روحانیت صادر شده است.

به گفته آقای سید‌زاده​، این روحانی که «در زمینه تیمم افراد فوت شده همکاری داشت با استفاده از غفلت ماموران حراست بیمارستان وارد بخش شده بود».

دادستان بندر انزلی به نام این روحانی اشاره نکرده اما وب‌سایت‌های محلی از جمله «گیل‌خبر» نام او را مرتضی کهنسال اعلام کرده‌اند.

سازمان نظام پزشکی ایران از اقدام این روحانی انتقاد و اعلام کرده که او «بدون حفاظت شخصی» وارد بیمارستان شده و به دیدار بیماران رفته و «چه بسا الان ناقل است و در سطح جامعه در حال تردد است».

پیش از این هم برخی از مدعیان «طب اسلامی» مدعی درمان کرونا با استفاده از روغن بنفشه، روغن حنظل و داروی امام کاظم شده بودند.

از جمله سعید اسکندری، رئیس انجمن طب سنتی خراسان رضوی، از توزیع موادی با نام‌های «داروی امام کاظم» و «روغن بنفشه» در سطح شهرها به‌ویژه «در برخی از مناطق شهر مشهد» خبر داده و گفته بود که توزیع‌کنندگان، مدعی مؤثر بودن این مواد علیه ویروس کرونا هستند.

«داروی امام کاظم» از داروهای «طب اسلامی» است که با هلیله سیاه، شکر سرخ، و ماده‌ای به نام مصطکی تهیه می‌شود.

در این میان نام​ عباس تبریزیان که خود را «پدر طب‌ اسلامی» می‌نامد بار دیگر مطرح شده است.

کانال تلگرامی عباس تبریزیان برای پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا «راهکارهایی» ارائه کرده که جنجال‌برانگیز شده است.

او پیش از این کتاب «اصول طب داخلی هاریسون» را، که از کتاب‌های مرجع علم پزشکی است، آتش زده بود.

در پی انتشار این ویدئو، خبرهایی درباره بازداشت این روحانی منتشر شد ولی دادستانی ویژه روحانیت اعلام کرد که این روحانی ساکن شهر نجف عراق است و بازداشت نشده است. با این حال سه پزشک با شکایت او به اتهام «توهین از طریق فضای مجازی» هر یک به ۶۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

در موارد پیشین نیز قوه قضائیه افرادی مانند حسین روازاده، از مبلغان مشهور «طب اسلامی» در ایران را که برای درمان کرونا عسل و سیاه‌دانه تجویز کرده است، زیر چتر حمایتی خود گرفته بود.

XS
SM
MD
LG