لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۶

دفتر خاتمی: اتهام‌های وارد شده «کذب و بی‌اساس» است


محمد خاتمی
محمد خاتمی
دفتر محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین، روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای ضمن «ناصواب و مخرب» خواندن روند دادگاه روز سه شنبه، مطالب مطرح شده در رابطه با خاتمی را «کذب و بی اساس» خواند.

در دادگاه روز سه شنبه هم در کیفر خواست و هم از زبان برخی متهمان دادگاه فعالان سیاسی و روزنامه نگاران بازداشت شده پس از انتخابات، مطالبی علیه محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین مطرح شد.

از جمله در این دادگاه برای چندین بار از روابط وی با «جرج سوروس» میلیاردر آمریکایی یاد شد که در کیفر خواست «پدر انقلاب های مخملی» خوانده می شود. «سوروس» بنیانگذار موسسه «جامعه باز» است که نهادی مستقل و شبکه ای از موسسات خيريه و بشر دوستانه است که در بيش از ۶۰ کشور جهان، از ايالات متحده آمريکا تا اروپای شرقی، خاورميانه ، آسيای ميانه، آسيا و آمريکای لاتين فعاليت دارند.

در اطلاعیه دفتر خاتمی آمده است: «در جريان حوادث سياسی بعد از انتخابات، متأسفانه بداخلاقی‌های بی سابقه‌ای در انتشار اتهام‌های جهت دار با هدف تخريب شخصيت‌های اثرگذار جامعه ملاحظه می‌شود. در اين روند ناصواب و مخرب از جمله در روزها و هفته‌های اخير اخبار و نسبت‌های کذب و بی‌اساسی در مورد جناب آقای سيد محمد خاتمی به چشم می‌خورد که در خلال اعتراف‌ها و محاکمه‌ها و از طريق خبرگزاری‌ها و سايت‌های خاص و از زبان و قلم بعضی از دستگيرشدگان عنوان شده است و از جمله سخنان يکی از دستگيرشدگان در جريان محاکمه ديروز است که به رابطه مستمر جناب آقای سيد محمد خاتمی با فردی به نام «جرج سوروس» اشاره شده است. »

دفتر رئیس جمهوری پیشین ضمن «کذب و عاری از حقيقت» خواندن این ادعاها آورده است: «بجا است مسئولان امر از گسترش اين بداخلاقی‌ها و اعمال خلاف شرع و قانون که آثار سوء آن قبل از اينکه متوجه افراد باشد به نظام جمهوری اسلامی لطمه می‌زند جلوگيری به عمل آورند.»

روز سه شنبه چهارمين جلسه دادگاه متهمان به «كودتاى مخملى و اغتشاشات اخير در تهران» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامى با قضاوت قاضی صلواتی برگزار شد.

در اين جلسه دادگاه بهزاد نبوی،‌ محسن صفایی فراهانی ، فيض‌الله عرب سرخی ، عبدالله رمضان‌زاده، محسن ميردامادی،‌سعيد شريعتی،‌ كيان تاجبخش،‌ محسن امين‌زاده،‌ مصطفي تاج‌زاده،‌ صادق نوروزی ، شهاب طباطبایی،‌ هدايت‌آقايی، مسعود باستانی، حمزه غالبی، سعيد ليلاز،‌ علی تاجرنيا، احمدزيدآبادی،‌محمدقوچانی،‌ محمدرضا جلائی براي رسيدگی به اتهامات خود در جلسه حضور داشتند.
XS
SM
MD
LG