لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۳

واکنش سازمان مجاهدین انقلاب به اظهارات یک مقام سابق نظامی


وب سایت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
وب سایت سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی چند روز پس از مصاحبه قائم مقام سابق قرارگاه ثارالله و نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی که در آن نقل قول هایی را به برخی از اعضای این سازمان نسبت داده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی این سازمان، در اطلاعیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نقل قول های منتسب به هاشم آقاجری و بهزاد نبوی را «کذب محض» خواند.

اسماعیل کوثری که در بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب با عنوان «سردارکوثری» مورد خطاب قرار گرفته است در مصاحبه خود با روزنامه اعتماد که روز یکشنبه هفته جاری منتشر شد، گفته بود: «آقای آقاجری تئوریسین سازمان مجاهدین انقلاب قبل از انتخابات می گوید ما یک پایه ولایت را در زمان اصلاحات و دوم خرداد زدیم و بقیه پایه های ولایت را با انتخاب آقای موسوی منهدم خواهیم کرد. این دقیقاً عین جمله ایشان است. از این موارد هم زیاد است و سندش هم موجود است.»

وی همچنین بهزاد نبوی را یکی از طراحان اصلی ناآرامی ها خواند و به نقش وی در ماجرای تحصن نمایندگان مجلس ششم اشاره کرد.

نمایندگان مجلس ششم در نیمه دوم سال ۸۲ و در آستانه برگزاری هفتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که با رد صلاحیت گسترده نیروهای داوطلب از سوی شورای نگهبان مواجه شد اقدام به تحصن در مجلس کردند. در آن ایام بهزاد نبوی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بود که اکثریت اعضایش منتسب به اصلاح طلبان بود.

اسماعیل کوثری که پیش از نمایندگی مجلس از مقامات ارشد قرارگاه ثارالله بوده در این گفت وگو ضمن اشاره این نکته که «قرارگاه ثارالله علی رغم نداشتن مسئولیتی» در قبال رقابت های انتخاباتی، «قبل از انتخابات رصدهایی کرده و به مسوولان هم گوشزد کرده بود که عده ای در حال توطئه چینی برای بعد از انتخابات هستند؟!»، ادعا کرد که «سازمان مجاهدین انقلاب، مشارکت خصوصاً نهضت آزادی و ملی - مذهبی ها همه با هم برای بعد از انتخابات توطئه کرده بودند. آقای موسوی هم به جای اینکه جلوی آنها را بگیرد خودش هم در همان مسیر افتاد و به جای اینکه آرامش را برقرار کند دستور اغتشاش و تشنج را می داد.»

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگری از مصاحبه خود گفته بود: «اگر اصلاح طلبی برخاسته از فرهنگ و دین خودمان بود مطمئناً پذیرفته می شد. وقتی می گویند انقلاب سبز یا مخملی، الگوی آن آمریکا است که در تاجیکستان و... پیاده شده است. ما این اصلاح طلبی را قبول نداریم. با کسی هم رودربایستی نداریم.»

این مقام سابق امنیتی نظامی که در حال حاضر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عضویت دارد در حالی از «تاجیکستان» نام برده است که احتمالا منظورش «گرجستان و اوکراین» بوده است.

سازمان مجاهدین انقلاب در اطلاعیه خود به همین موضوع نیز اشاره کرده است و نقل قول های منتسب به اعضای سازمان مجاهدین را «از اساس کذب» دانسته و می نویسد:«این سازمان ضمن اینکه حق پیگیری قضایی نسبت به اشاعه اینگونه اکاذیب برای خود محفوظ می داند، از سردار کوثری می خواهد، بدون فوت وقت، اسناد محکم ادعایی خود را در این زمینه منتشر سازد تا جامعه بتواند در خصوص میزان صحت این ادعا و ادعاهای دیگری از این دست به قضاوت بنشیند.»

این سازمان سیاسی اصلاح طلب که در انتخابات از میرحسین موسوی حمایت کرده بود در بخش پایانی اطلاعیه خود با یادآوری این نکته که «نقل قول کذب و موردی مشابه، منتسب به برادر مجاهد دربندمان، بهزاد نبوی، در روزهای قبل از انتخابات، از طریق پیامک ، در سطح بسیار گسترده و سازماندهی شده ای انتشار یافت، که بازگویی آن از سوی سردار کوثری، شاید بتواند سرنخی خوبی برای ردیابی منشأ آن تبلیغات کذب و غیرقانونی و مواردی از این دست، که در ملتهب کردن فضای مبارزات انتخاباتی نقش بسزایی داشت، باشد.»

اوایل دهه ۷٠ بود که سپاه پاسداران و مشخصاً قرارگاه ثارالله ماموریت یافتند در صورت بروز بحران مسوولیت امنیت پایتخت کشور را برعهده گیرند.

از ابتدای تشکیل این قرارگاه در سال ۷۴ تا پیش از حوادث انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ تعیین شرایط ویژه و سپردن مسوولیت امنیت پایتخت به این قرارگاه سه بار اتفاق افتاد؛ در جریان تجمع ها و شورش های خیابانی اسلامشهر در سال ۷۴ ، ١۸ تیر ۷۸ و تجمع و شورش های خیابانی تیرماه ١۳۸۲.

اما در سال های اخیر به ویژه در حوادث بعد از انتخابات ۲۲ خرداد این قرارگاه اهمیت ویژه یی یافت و حرف و حدیث ها پیرامون آن اوج گرفت.

اسماعیل کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیش از ورود به خانه ملت سال ها جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله بوده است.

وی از سال ١۳۷٩ این مسئولیت را برعهده داشت.
XS
SM
MD
LG