لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۸

«ايران با مشکل شديد جذب سرمايه خارجی روبه رو است»


نیکلاس برنز می گوید ایران بیش از همیشه با جذب سرمایه گذاری خارجی، رو به رو شده است
نیکلاس برنز می گوید ایران بیش از همیشه با جذب سرمایه گذاری خارجی، رو به رو شده است

نيکلاس برنز معاون وزارت امور خارجه آمريکا در امور سياسی، روز چهارشنبه بيست و يکم ماه مارس درسنای آمريکا گفت که در هفته های اخير، ايران بيش از پيش برای جذب سرمايه گذاری درصنعت نفت و گاز خود، با مشکل رو به رو شده است.


آقای برنز اشاره کرد که در هفته های اخير، تماس ها و مذاکرات فشرده و گسترده ای با شرکت های خارجی که ممکن است در بخش نفت و گاز ايران سرمايه گذاری کنند، صورت گرفته و موضع آمريکا برای آنها روشن شده است.


نیکلاس برنز گفت در هفته های اخير، تماس ها و مذاکرات فشرده و گسترده ای با شرکت های خارجی که ممکن است در بخش نفت و گاز ايران سرمايه گذاری کنند، صورت گرفته و موضع آمريکا برای آنها روشن شده است

او گفت برای اين شرکت ها و کشورها، موضع آمريکا در مورد معامله با ايران و به گفته وی «در باره تاثير منفی چنين معامله هايی بر تلاش های جهانی برای حل مساله هسته ای ايران»، روشن شده است.


نيکلاس برنز گفت: «ايران بيش از پيش با مشکلات شديد برای جذب سرمايه گذاری خارجی در صنعت و گاز خود رو به رو است و کمپانی های خارجی معدودی حاضر به توسعه ميدان های نفت و گاز ايران هستند».


کريس داد، نماينده دمکرات سنای آمريکا، از نحوه برخورد دولت بوش با ايران انتقاد کرد و گفت تحريم های اقتصادی، عنصر مهم و اساسی سياست خارجی آمريکا در مورد ايران است و به گفته وی «در پيش گرفتن يک راهبرد تمام عيار، تا پيش از تبديل ايران به خطر بزرگتری برای منطقه، ضروری است».


او افزود اما تحريم ها به تنهايی کافی نيست و بايد به عنوان يک اهرم کارا و به عنوان بخشی از يک راهبرد سياسی و ديپلماتيک هماهنگ و منسجم به کار رود.


از سوی ديگر، مارک فولان معاون وزارت امور خارجه آمريکا نيز در اين جلسه سنا پيشنهاد کرد که به آيين نامه های صادراتی آمريکا، گروه ديگری از کشورها اضافه شود. او اين کشورها را «کشورهای گروه ث» ناميد.


به گفته آقای فولان، اين کشورها، کشورهايی هستند که ممکن است به ايران يا «کشورهای ياغی» ديگر کالاهای ممنوعه بفرستند.


استوارت لی وی، کارشناس تروريسم وزارت خزانه داری آمريکا در اين جلسه بر ضرورت نظارت بر داد و ستدهای مالی خارجی ايران، تاکيد کرد.


XS
SM
MD
LG