لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۳

دفاع دولت اتريش از معامله شرکت اتریشی با ايران


قرار است شرکت اتریشی او ام فاو در زمینه توسعه ميدان گاز پارس جنوبی همکاری کند
قرار است شرکت اتریشی او ام فاو در زمینه توسعه ميدان گاز پارس جنوبی همکاری کند

مقام های اتريشی روز پنج شنبه ۲۱ ژوئن، از شرکت انرژی او ام فاو، در مقابل فشار آمريکا برای چشم پوشی از معامله ميليون ها دلاری گاز با ايران، حمايت کردند.


کريستوفر لايتل رئيس اتاق بازرگانی اتريش، در اين رابطه گفت بازرگانی اتريش «به طور کامل» از شرکت او ام فاو، حمايت می کند.


آقای لاتل افزود شرکت های اتريشی به طور قطع به تصميم های سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، و قوانين محلی احترام می گذارند، اما به گفته وی، اين نکته قابل قبول نيست که يک کشور به تنهايی، تصميم های يک سويه متفاوت تصويب، و تهديد به تحريم کند.


مقام های بلند پايه آمريکايی در اوايل هفته جاری، به شرکت او ام فاو و دولت اتريش هشدار دادند که اعمال «قانون تحريم ايران» در مورد اين شرکت غير محتمل نيست.


شرکت های اتريشی به طور قطع از تصميم های سازمان ملل متحد، سازمان تجارت جهانی، و قوانين محلی احترام می گذارند، اما به گفته وی، اين نکته قابل قبول نيست که يک کشور به تنهايی، تصميم های يک سويه متفاوت تصويب، و تهديد به تحريم کند
رییس اتاق بازرگانی اتریش

براساس «قانون تحريم های ايران»، آمريکا می تواند نه فقط شرکت های آمريکايی بلکه شرکت های خارجی را هم که با ايران وارد معامله ای به ارزش بيش از ۲۰ ميليون دلار شوند، مجازات کند.


هم اکنون ميان نمايندگان شرکت او ام فاو، مقام های اتريشی و مقام های آمريکايی، گفت و گوهای فشرده ای در جريان است.


شرکت های خارجی ديگر که در زمينه انرژی فعال هستند از جمله شرکت هلندی شل، ريسول اسپانيا و توتال فرانسه نيز در رابطه با معامله های تجاری اين شرکت ها با ايران، زير فشار آمريکا قرار دارند.


تفاهم نامه ايران و اتريش برای بهره برداری گاز


در ماه آوريل سال جاری ميلادی (بيش از دو ماه پيش) شرکت ملی نفت ايران سه يادداشت تفاهم را با شرکت او ام فاو OMV اتريش برای اکتشاف و بهره برداری فاز ۱۲ ميدان گاز پارس جنوبی امضاء کرد.
گفته می شود ارزش اين قرارداد، ۳۰ ميليارد دلار است.


طبق اين يادداشت تفاهم، شرکت اتريشی او ام فاو، همچنين در توليد گاز مايع با شرکت پتروپارس ايران همکاری می کند و بخشی از گاز توليد شده را، برای صدور به اروپا، از طريق خط لوله انتقال گاز نوبوکو در مرز ترکيه تحويل خواهد گرفت.


XS
SM
MD
LG