لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۰۲

ما با شما در زمين خواهيم بود!


ورزشگاه برگاموBergamo در شمال ايتاليا، بعد از ظهر يکشنبه یازدهم فوریه شاهد ديدار تيم های آتالانتا Atalanta و لاتزيو Lazio بود.
ورزشگاه برگاموBergamo در شمال ايتاليا، بعد از ظهر يکشنبه یازدهم فوریه شاهد ديدار تيم های آتالانتا Atalanta و لاتزيو Lazio بود.

ورزشگاه برگاموBergamo در شمال ايتاليا، يکشنبه بعدازظهر شاهد ديدار تيم های آتالانتا Atalanta و لاتزيو Lazio بود.


درهای اين ورزشگاه تنها به روی بازيکنان، همراهانشان و خبرنگاران باز شد. هواداران تيم لاتزيو در رم باقی ماندند وتيفوزی های تيم آتالانتا نيز از خارج از ورزشگاه، بازيکنان باشگاه خود را تشويق و از طريق راديو بازی را دنبال می کردند.


گروهی از هواداران آتالانتا هنگام ورود بازيکنان اين تيم فرياد می کشيدند: «ما با شما در زمين خواهيم بود».


يکی از اين هواداران می گويد: «در ۱۵ سالی که از تشکيل آتالانتا می گذرد، اين اولين بار است که هوادارانش در ورزشگاه حضور ندارند و از نزديک بازيکنان را تشويق نمی کنند.»


امروز دوازدهم فوريه، به گفته اين هوادار آتالانتا که حداقل ۶۰ بهار را پشت سر گذاشته است غم انگيزترين روز در تاريخ يک صدساله اين باشگاه است.


زمانی که از بلندگوهای ورزشگاه برگامو تقاضای يک دقيقه سکوت برای افسر پليسی که دو هفته پيش خارج از ورزشگاه کاتانيا Catania کشته شد، می شود در خارج از استاديوم برگامو عليه دولت و به ويژه وزرای کشور، ورزش و جوانان شعارهايی داده می شد.


يکی از خدمه که در بخش ويژه خبرنگاران حضور دارد می گويد اين افسر پليس را در سيسيل که در جنوب ايتاليا است کشتند چرا بايد درهای ورزشگاه برگامو برروی تماشاگران بسته شود

يکی از خدمه که در بخش ويژه خبرنگاران حضور دارد می گويد اين افسر پليس را در سيسيل که در جنوب ايتاليا است کشتند چرا بايد درهای ورزشگاه برگامو برروی تماشاگران بسته شود. در داخل ورزشگاه جو بسيار غم انگيزی حکم فرما است. بازيکنان بدنبال توپ می دوند، به دروازه حريف نزديک می شوند ولی صدايی، فريادی، سوتی يا شعاری شنيده نمی شود.


به نظر می رسد که ورزشکاران با بی حوصلگی به دنبال توپ می دوند. بسياری از آنها با نگاهی غم زده به جايگاه های خالی نگاه می کنند. داوران نيز گويا بدون فحاشی های تماشاگران قادر به داوری نيستند.در اين چنين شرايطی توپ را وارد دروازه حريف کردن نيز طعم و مزه ای ندارد.


ديدار آتالانتا با لاتزيو صفر به صفر به پايان می رسد. بازيکنان هنگام خروج از زمين بيهوده به سکوها می نگرند و سر به زير به رخت کن ها می روند.


يکشنبه تنها درهای استاديوم به روی ورزشکاران باز می شود و در ورزشگاه سن سيرو San Siro ميلان تنها کسانی که آبونمان سالانه داشتند توانستند اجازه ورود بيابند. باشگاه ها و شهرداری ها که صاحبان اصلی ورزشگاه ها هستند، سه هفته ديگر وقت دارند تا استاديوم ها را مجهز به آن تدابيرامنيتی که اجازه ورود تماشاگران منوط به اجرای آنها است بکنند، در غير اين صورت بايد تا سال آينده بازيکنانشان در خلوت استاديوم های خالی به دنبال توپ در زمين بدوند.


XS
SM
MD
LG