لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۲

آنفولانزای مرغی در کره جنوبی و ژاپن


صدها هزار پرنده در کره جنوبی و ژاپن به علت نگرانی از گسترش ویروس آنفولانزای مرغی، نابود شدند
صدها هزار پرنده در کره جنوبی و ژاپن به علت نگرانی از گسترش ویروس آنفولانزای مرغی، نابود شدند

شيوع بيماری آنفلوآنزای پرندگان باعث کشتار صد ها هزار پرنده در کشورهای ژاپن و کره جنوبی شده است.


بر اساس گزارش ها، در پی مشاهده نوع خطرناکی از اين بيماری در روستايی واقع در نود کيلومتری جنوب سئول، دولت کره جنوبی دستور داده است تا از نقل و انتقال هرگونه پرنده از اين مناطق به نواحی ديگر جلوگيری شود.


به يرغم تدابيری که دولت کره جنوبی طی هفته های گذشته برای مهار اين بيماری اتخاذ کرده بود، پنجمين مزرعه پرورش طيور و پرندگان اين کشور به اين بيماری کشنده مبتلا شده است . اين مزرعه در نود کيلومتری جنوب سئول قرار دارد.


وزارت کشاورزی کره جنوبی با تاييد اين مطلب، نوع ويروس مشاهده شده در اين پرندگان را «خطرناک» توصيف کرده است.


گزارش ها حاکی است که دولت به مقامات محلی دستور داده است تا صدها هزار طيور و پرندگانی را که تا شعاع پانصد متری اين مزرعه و روستاهای اطراف آن نگهداری می شوند، نابود کنند.


وزارت کشاورزی کره جنوبی، نوع ويروس مشاهده شده در اين پرندگان را «خطرناک» توصيف کرده است

بر اساس همين گزارش ها، نقل و انتقال هرگونه طيور و تخم مرغی که تا شعاع ده کيلومتری منطقه آسيب ديده قرار دارند، به مناطق ديگر ممنوع اعلام شده است.


در بيانيه وزارت کشاورزی کره جنوبی همچنين آمده است که نوع اين ويروس کشنده در برخی از پرندگان وحشی که در فاصله بيست کيلومتری اين روستا زندگی می کنند نيز مشاهده شده است.


شديدترين مورد آنفلو آنزای پرندگان در کره جنوبی در سالهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ اتفاق افتاد که در طی آن دولت اين کشور مجبور شد بيش از پنج ميليون پرنده را سر به نيست کند. ميزان خسارات ناشی از آن قتل عام پرندگان بيش از يک ميليارد دلار گزارش شده است.


گزارش های رسيده از ژاپن نيز حاکی از آن است که دولت اين کشور طی روزهای اخير هزاران پرنده را به خاطر ابتلا به ويروس «اچ پنج ان يک» کشته است.


از سال ۲۰۰۳ ميلادی، بيش از ۱۵۰ نفر در کشورهای مختلف به خاطر ابتلا به بيماری آنفلو آنزای پرندگان جان خود را از دست داده اند.


XS
SM
MD
LG