لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۳

بوش: قصد حمله به ایران را نداریم


قای بوش انتقاد دمکرات ها در اين باره که گويا آمريکا برای حمله به ايران آماده می شود را «سياسی» ارزيابی کرد.
قای بوش انتقاد دمکرات ها در اين باره که گويا آمريکا برای حمله به ايران آماده می شود را «سياسی» ارزيابی کرد.

جرج بوش رييس جمهوری آمريکا روز دوشنبه دوازدهم فوريه در مصاحبه با تلويزيون سی-اسپن، موضوع برنامه حمله نظامی آمريکا به ايران را گمانه زنی و «ياوه سياسی» خواند.


آقای بوش در اين مصاحبه گفت که هنوز امکان حل مسالمت آميز بحران هسته ای ايران از طريق ديپلماتيک وجود دارد.


او گفت مردم ايران مردم خوب، صادق و شرافتمندی هستند که يک حکومت پر سر و صدا، شلوغ و ستيزه جو دارند. حکومتی که به گفته آقای بوش، «در مقابل سراسر جهان با سرکشی می گويد ما خواهان بمب اتمی هستيم.»


آقای بوش انتقاد دمکرات ها در اين باره که گويا آمريکا برای حمله به ايران آماده می شود را «سياسی» ارزيابی کرد و گفت:« آمريکا هيچ برنامه ای برای حمله به ايران ندارد.»


هنوز امکان حل مسالمت آميز بحران هسته ای ايران از طريق ديپلماتيک وجود داردجرج بوش

از سوی ديگر تونی اسنو، سخنگوی کاخ سفيد آمريکا، روز دوشنبه گفت:« اين موضع که آمريکا آماده جنگ با ايران می شود، صحيح نيست.»


آقای اسنو گفت: «ما برای جنگ آماده نمی شويم، اما کاری که در حال انجام آن هستيم، حفاظت از مردم آمريکا است.»


تونی اسنو همچنين گفت اين تصور که آمريکا به دنبال حمله به ايران است، محصول ذهن خبرنگاران است.


مقام های آمريکايی می گويند شواهد بسياری در دست دارند که نشان می دهد ايران در دامن زدن به خشونت های عراق، نقش فعالی بازی می کند.


مقامات نظامی آمريکا در عراق، روز يکشنبه، در جمع خبرنگاران، باقی مانده بمب هايی را نشان دادند که گفته می شود ايران آنها را در اختيار شورشيان عراق قرارداده است.


مقامات رسمی پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا می گويند مشغول بررسی و جمع آوری مدارکی هستند، که نشان می دهد مواد استفاده شده در بمب گذاری های عراق، از سوی ايران فراهم شده است.


يکی از مدارکی که پنتاگون می گويد در دست دارد، سلاح هايی است که در حمله به دفاتر و محل های اختفای تروريست ها در عراق به دست آمده است.


جمهوری اسلامی اين اتهام را رد می کند.


XS
SM
MD
LG