لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۹

«اعزام ناو هواپيمابر به منطقه، پيام قاطعی به ايران است»


دیک چینی معاون رییس جمهوری آمریکا می گوید هدف از اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس، مقابله با «تهدید ایران» است
دیک چینی معاون رییس جمهوری آمریکا می گوید هدف از اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس، مقابله با «تهدید ایران» است

معاون رييس جمهوری آمريکا می گويد با اعزام ناو هواپيمابر دوم خود به خليج فارس، آمريکا خواسته است پيام محکمی به ايران بفرستد.


ديک چينی معاون رييس جمهوری آمريکا روز يکشنبه ۲۸ ژانويه در مصاحبه با هفته نامه نيوزويک گفت هدف آمريکا از اعزام ناو هواپيمابر دوم آمريکا به خليج فارس، فرستادن اين پيام قاطع است که آمريکا در منطقه حضور دارد و با متحدان خود در مقابل «تهديد ايران» همکاری می کند.


آقای چينی بار ديگر موضع رسمی دولت بوش را تکرار کرد که آمريکا در تلاش است اختلاف ها بر سر برنامه هسته ای ايران را از طريق ديپلماسی حل کند. اما به گفته وی، امريکا در عين حال «همه گزينه ها» را در نظر می گيرد.


معاون رييس جمهوری آمريکا گفت: «به گمان من همه کشورهای اين بخش از جهان بر اين باور هستند که آمريکا حامی امنيت آنها است.»


آقای چينی افزود اين کشورها از ما می خواهند که حضور عمده ای (در منطقه) داشته باشيم.»


ما با دوستان و متحدان خود و نيز با سازمان های بين المللی برای برخورد با تهديد ايران، همکاری می کنيم
دیک چینی

ديک چينی در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به اعزام دومين ناو هواپيمابر آمريکا به منطقه خليج فارس گفت که اين اقدام پيام قاطعی به سراسر منطقه خواهد فرستاد که آمريکا می خواهد در منطقه حضور داشته باشد و آمريکا به وضوح «توانايی برجسته ای» دارد.


معاون رييس جمهوری آمريکا همچنين گفت: «ما با دوستان و متحدان خود و نيز با سازمان های بين المللی برای برخورد با تهديد ايران، همکاری می کنيم.»


آمريکا ايران را به فعاليت در جهت بی ثبات سازی عراق متهم می کند. جورج بوش رييس جمهوری آمريکا نيز روز جمعه ۲۶ ژانويه جمهوری اسلامی را تهديد کرد که اگر به نيروهای عراقی يا نيروهای آمريکايی در عراق حمله کند، «متوقف خواهد شد».


ديک چينی در پاسخ به اين پرسش که آيا می تواند سناريويی را برای حمله هوايی به ايران تصور کند گفت که مايل نيست در باره اقدام امنيتی «گمانه زنی» کند.


XS
SM
MD
LG