لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۲

دکتر حسام فيروزی در بند ۳۵۰ زندان اوين


همسر دکتر فيروزی می گويد که شوهرش متهم به اقدام عليه امنيت ملی است در حالی که وی فقط مردم را درمان می کرده است و به پايبند به تعهد پزشکيش بوده است
همسر دکتر فيروزی می گويد که شوهرش متهم به اقدام عليه امنيت ملی است در حالی که وی فقط مردم را درمان می کرده است و به پايبند به تعهد پزشکيش بوده است

مهتا بردبار، همسر دکتر فيروزی پزشک معالج احمد باطبی به راديو فردا گفت با همسر خود در بند ۳۵۰ زندان اوين تلفنی صحبت کرده است.


دکتر حسام فيروزی روز شنبه ۱۶ دی ماه، با در دست داشتن احضاريه ای که از سوی دستگاه قضايی جمهوری اسلامی دريافت کرده بود، به شعبه ۱۴ بازپرسی دادگاه انقلاب تهران مراجعه کرد و متعاقبا بازداشت و به زندان اوين انتقال داده شد.


همسر دکتر فيروزی، معتقد است که همسرش در ارتباط با مراقبت های پزشکی از احمد باطبی دانشجوی زندانی دستگير شده است

مهتا بردبار همسر دکتر فيروزی، معتقد است که همسرش در ارتباط با مراقبت های پزشکی از احمد باطبی دانشجوی زندانی دستگير شده است.


خليل بهراميان وکيل مدافع دکتر فيروزی نيز در مصاحبه با راديو فردا، نبود تعريف مشخص از «اقدام عليه امنيت ملی»، جرم سياسی و وسعت دامنه تفسير در اين موارد در نظام حقوقی ايران را مشکل ساز ارزيابی می کند.


وکیل دکتر فیروزی در ارتباط با اتهام احتمالی موکلش مبنی بر مراقبت پزشکی از احمد باطبی می گويد اين وظيفه پزشک نيست که درباره پيشينه سياسی يا جنايی بيمارش تحقيق کند

آقای بهراميان در ارتباط با اتهام احتمالی موکلش مبنی بر مراقبت پزشکی از احمد باطبی می گويد اين وظيفه پزشک نيست که درباره پيشينه سياسی يا جنايی بيمارش تحقيق کند.


دکتر حسام فيروزی در ۱۶ مهر ۱۳۸۵ نيز به اتهام مشابهی به خاطر انتشار جزيياتی درباره وضعيت جسمانی احمد باطبی، توسط ماموران اطلاعاتی و امنيتی جمهوری اسلامی در منزل مسکونی اش در تهران دستگير شد و به مدت ۲ روز در بند ۲۰۹ زندان اوين مورد بازجويی قرار گرفت.


XS
SM
MD
LG