لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۷

گردهمايی کنيا، مقابله با گرمايش زمين


سخنگوی برنامه محيط زيست سازمان ملل می گوید باید هر چه زودتر برای مقابله با گرمایش زمین اقدام های لازم را به عمل آورد
سخنگوی برنامه محيط زيست سازمان ملل می گوید باید هر چه زودتر برای مقابله با گرمایش زمین اقدام های لازم را به عمل آورد

سخنگوی برنامه محيط زيست سازمان ملل که در گردهمايی نايروبی شرکت داشته به راديو فردا می گويد برای کاهش خطر کنونی گرمايش زمين، بايد اقدامات فوری صورت گيرد.


وزيران محيط زيست بيش از صد کشور جهان روز دوشنبه پنجم فوريه، در نايروبی پايتخت کنيا گردهم آمدند تا درباره چگونگی انجام اقدامی جدی برای حفظ محيط زيست در مقابل گرمايش جهانی تصميم بگيرند.


اين نشست تنها چند روز پس از آن برگزار شد که کارشناسان محيط زيست در کنفرانس پاريس هشدار جدی دادند که گناه گرمايش جهانی بر عهده انسان است.


گردهم آيی اين مسوولان پس از هشدار جدی کارشناسان محيط زيست اتفاق می افتد که در نشست بررسی وضعيت آب و هوای جهان در پاريس اعلام کردند بشر عامل اصلی به وجود آمدن پديده گرمايش جهانی است.


آقای ناتل می گويد برای کاهش حالت در خطر فعلی که شاهد برخی آثار گرم شدن دمای کره زمين هستيم بايد اقدامات فوری در اين باره صورت گيرد

نيک ناتل سخنگوی برنامه ميحط زيست سازمان ملل در نايروبی درباره کنفرانس روز دوشنبه در گفتگو با راديوفردا گفت: «در حال حاضر اقدامات فوری بسياری درباره محيط زيست می توان انجام داد و گزارش کنفرانس پاريس هم اقدامات لازم در اين باره را به صراحت بيان می کند».


سخنگوی برنامه محيط زيست سازمان ملل در ادامه با اشاره به وعده های اتحاديه اروپا وسخنرانی اخير جرج بوش رييس جمهوری ايالات متحده آمريکا برای کاهش توليد گازهای گلخانه ای می گويد اولويت با کشورهای صنعتی است که توليد کننده بيشترين حجم گازهای گلخانه ای هستند.


آقای ناتل می گويد برای کاهش حالت در خطر فعلی که شاهد برخی آثار گرم شدن دمای کره زمين هستيم بايد اقدامات فوری در اين باره صورت گيرد.


اين مسوول سازمان ملل متحد می گويد کاهش گازهای گلخانه ای اهميت حياتی دارد اما ياری کشورهای توسعه يافته به کشورهای در حال توسعه برای وفق دادن خود با پديده تغييرات آب و هوايی جهانی که برخی نشانه هايش را می بينيم نيز به همان اندازه اهميت دارد. کشورهايی مثل فيليپين و کشورهايی که در قاره آفريقا قرار دارند نقشی در تغييرات آب و هوای جهان که شاهدش هستيم ندارند.


نيک ناتل به سرمايه گذاری نهادهای بين المللی برای کمک به کشورهای آسيب پذير اشاره ميکند و ميگويد سرعت اقدامات در اين باره بايد افزايش يابد

نيک ناتل درباره کشورهای آسيب پذير در مقابل پديده گرمايش جهانی گفت: « بسياری از کشوهای آسيب پذير برای وفق شرايط همگام با تغييرات اب و هوای جهان نياز به ياری کشورهای توسعه يافته دارند. آنان به فرآورده های کشاورزی مقاوم دربرابر گرما و خشکسالی نياز دارند؛ همچنين بسياری از سازه های زيربنايی در خطر نابودی ناشی از بالا آمدن سطح آب قرار دارند مثلا تنها در افريقا ۳۰ درصد از ساختمان های زيربنايی واقع در سواحل در خطر است.»


نيک ناتل سپس به سرمايه گذاری نهادهای بين المللی برای کمک به کشورهای آسيب پذير اشاره ميکند و ميگويد سرعت اقدامات در اين باره بايد افزايش يابد.


XS
SM
MD
LG