لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۷

ال گور: گرمايش زمين، بزرگترين تهديد جهانی


ال گور معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا، گرمایش زمین را بزرگترین تهدید پیش روی جهان توصیف می کند
ال گور معاون پیشین ریاست جمهوری آمریکا، گرمایش زمین را بزرگترین تهدید پیش روی جهان توصیف می کند

ال گور معاون پيشين رياست جمهوری آمريکا، در اجلاس بررسی تغييرات اقليمی در استانبول، گفت گرمايش زمين به‌ مرحله‌ تهديدی عليه‌ آينده‌ جهان رسيده‌ است.


طی دو روز گذشته‌ استانبول ميزبان اجلاس بررسی تغييرات آب و هوايی بود. ال گور معاون سابق رياست جمهوری آمريکا از سخنرانان اصلی و برگزارکنندگان اين اجلاس بشمار می رود.


در اين اجلاس، تغييرات آب و هوايی جهان به عنوان يک چالش زيست محيطی که‌ موجب ايجاد تغييرات منفی در زندگی ميلياردها انسان می شود و نيز راه های کاهش توليد گازهای گلخانه‌ای در ترکيه‌ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


نمايندگان احزاب سبز از اروپا و سازمان های مدافع محيط زيست ترکيه‌ در اين اجلاس حضور داشتند.


سخنان الگور معاون سابق رييس جمهوری آمريکا در اين اجلاس، مطالب اصلی مطبوعات روز چهارشنبه‌ ۱۳ ژوئن ترکيه‌ را به‌ خود اختصاص داد.


روزنامه‌ وطن نوشت: «ال گور می گويد گرمايش زمين به‌ مرحله‌ تهديد عليه‌ آينده‌ جهان رسيده‌ است. آقای الگور فراخوان شعار گرمايش زمين معضل فرد فرد شهروندان جهان را سر داد.»


لزوم کاهش استفاده‌ از منابع سوخت فسيلی و نيز راه های کاهش توليد گازهای گلخانه‌ای در ترکيه‌ يکی ديگر از موضوع های مورد بحث در اجلاس استانبول بود

روزنامه‌های صباح، حريت، مليت، و اکشام نيز متن سخنان الگور را دراجلاس بررسی تغييرات آب و هوايی جهان در استانبول، منتشر کرده‌اند.


لزوم کاهش استفاده‌ از منابع سوخت فسيلی و نيز راه های کاهش توليد گازهای گلخانه‌ای در ترکيه‌ يکی ديگر از موضوع های مورد بحث در اجلاس استانبول بود.


در پايان اجلاس اعلام شد که هم زمان با کنسرت زمين در روز ۷ ژوئيه‌ در بسياری از شهرهای بزرگ جهان، در استانبول نيز کنسرت بزرگی برگزار می گردد.


کنسرت زمين در استانبول با هدف جلب توجه‌ مردم جهان به‌ تهديد تغييرات آب و هوايی، فرصت مناسبی را برای ۳۰ خواننده‌ و گروه‌ موسيقی ترکيه‌ فراهم آورده‌ تا فرهنگ و هنر سرزمين خود را بيشتر از پيش در سطح جهان معرفی کنند.


کنسرت بزرگ موسيقی در استانبول در روز ۷ ژوئيه‌ در هفت ته‌په‌لی شه‌ هير و محل بنای تاريخی زندان يه‌دی کوله‌ برگزر می گردد.


برگزار کنندگان اين کنسرت ها در سيدنی، شانگهای، هامبورگ، ريودوژانيرو، لندن، نيويورک و استانبول می گويند با پخش زنده‌ اين کنسرت ها در ۱۲۰ شبکه‌ تلويزيونی، پيام ضرورت مبارزه‌ با گرمايش زمين را دست کم ۲ ميليارد نفر در سراسر جهان خواهند شنيد.


XS
SM
MD
LG