لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۰

مبازه با بدحجابی به فرودگاه ها کشيده شد


پلیس به زنان «بد حجاب» تذکر می دهد
پلیس به زنان «بد حجاب» تذکر می دهد

فرمانده پليس فرودگاه های ايران، به ۱۷ هزار و ۱۳۵ زن در فرودگاه های کشور در مورد نوع پوشش آنها تذکر داده از سوار شدن زنان بدحجاب به هواپيما جلوگيری کرده است.


به گفته محمود بتشکن ۸۵۰ نفر از زنانی که عازم سفر بوده اند نيز در فرودگاه های مختلف کشور با برخورد نيروی انتظامی رو به رو شده اند. او افزود از اين زنان تعهد کتبی گرفته شده و ۱۳۰ نفر نيز با تشکيل پرونده به اتهام بدحجابی به دادگاه معرفی شده اند.


به گزارش خبرگزاری ها، فرمانده پليس فرودگاه های ايران گفته است «در راستای تدابير فرمانده نيروی انتظامی در خصوص ارتقا و تامين امنيت اجتماعی و اخلاقی جامعه، پليس فرودگاه نيز از ابتدای اجرای طرح همزمان با ساير بخش های مختلف ناجا، اقداماتی را در اين خصوص انجام داده است».


فرمانده پليس فرودگاه های ايران گفته است «در راستای تدابير فرمانده نيروی انتظامی در خصوص ارتقا و تامين امنيت اجتماعی و اخلاقی جامعه، پليس فرودگاه نيز از ابتدای اجرای طرح همزمان با ساير بخش های مختلف ناجا، اقداماتی را در اين خصوص انجام داده است»

او ضمن ارايه آمار ۱۷ هزار نفری زنانی که با تذکر، بازداشت و اخذ تعهد کتبی از سوی پليس فرودگاه مواجه شده اند، گفت ۵۰ مرد نيز به اتهام بدحجابی دستگير و با تشکيل پرونده به دادگاه معرفی شده اند.


آقای بت شکن همچنين گفته که نيروی انتظامی در فرودگاه ها مانع از سوار شدن ۵۰ زن به اتهام بدحجابی به هواپيما شده است.


او از ادامه مبارزه با بدحجابی در فرودگاه های کشور خبر داده و گفته است که نيروی زير فرمان او، در حال آموزش به ماموران زن برای تداوم برخورد با بدحجابی در فرودگاه ها است.


در همين حال فرمانده نيروی انتظامی استان تهران نيز خبر داد که ۴ هزار نفر را در تهران طی روزهای اخير به اتهام «مزاحمت برای نواميس» دستگير کرده است.


به گفته آقای زارعی ۱۲ هزار نفر نيز از سوی نيروی انتظامی به عنوان «مزاحم نواميس» تذکر دريافت کرده اند و ۱۰۱ نفر نيز به مراجع قضايی معرفی شدند.


آمار ارايه شده تنها به مردان مربوط است و فرمانده نيروی انتظامی استان تاکيد کرده که در خصوص مبارزه با بدحجابی نيز ۳۵ هزار زن نيز در استان تهران تذکر دريافت کرده اند.


عرضه لباس اسلامی در سراسر کشور


همزمان با طرح برخورد با بدحجابی واحد مرکزی خبر نيز گزارش داد که طرحی با عنوان «جلوه حجاب» از امروز ۲۴ ارديبهشت در مراکز همه استان های کشور به اجرا در آمده است.


نایب رییس شورای اصناف گفته است از اين پس همه توليد کنندگان موظف به توليد لباس مناسب با الگوی اسلامی ايرانی هستند و شورای اصناف نيز بر اين واحدها نظارت می‌کند

به گفته نايب رييس شورای اصناف، واحد های صنفی مشارکت کننده در طرح «جلوه حجاب»، با پلاکارد های زرد رنگی که بر بالای در اين مغازه ها و فروشگاه ها نصب شده، مشخص شده اند.


قاسم نودهی فراهانی همچنين گفته که در اين طرح لباس های زنان با مدل و رنگ مناسب و مورد نظر عرضه می شود. او لباس های عرضه شده در فروشگاه های جلوه حجاب را اسلامی ايرانی معرفی کرد و گفت: «از اين پس همه توليد کنندگان موظف به توليد لباس مناسب با الگوی اسلامی ايرانی هستند و شورای اصناف نيز بر اين واحدها نظارت می‌کند».


پيش از اين نيز شورای اصناف با همکاری نيروی انتظامی طرح عرضه پوشاک اسلامی، در ۵۰۰ فروشگاه تهران را از ۱۵ ارديبهشت به اجرا در آورده است.


دو روز قبل خبرگزاری ها به نقل از معاون اطلاع رسانی نيروی انتظامی با اعلام «مصاديق بدحجابی آقايان» خبر دادند که مبارزه با بدحجابی مردان نيز در کشور آغاز شده است.


به گفته سرهنگ مهدی احمدی فرمانده مرکز اطلاع‌رسانی نيروی انتظامی، «مصاديق بدحجابی آقايان شامل پوشيدن شلوارهای کوتاه يا پاره شده لباس‌های تنگ و بدن‌نما و آرايش مو به سبک غربی است».


اما همزمان اخباری از تبعات طرح برخورد با بدحجابی نيز در رسانه ها انتشار يافت. از جمله اين اخبار خودکشی يک دختر دانشجو در شهر کرد است. به گزارش کميسيون زنان دفتر تحکيم وحدت اين دختر دانشجوی پزشکی دانشگاه شهر کرد، «به خاطر حجاب از سوی ماموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شده بوده و پس از آزادی دست به خودکشی زده است».


XS
SM
MD
LG