لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۷

همکاری های امنیتی ترکیه و ایران «در سطحی مناسب»


چریک های پ کا کا در منطقه مرزی عراق و ایران
چریک های پ کا کا در منطقه مرزی عراق و ایران


پرویز داوودی معاون اول رییس جمهوری ایران، در مصاحبه با رسانه های ترکیه، سطح همکاری های امنیتی میان ایران و ترکیه را «بسیار خوب» توصیف کرده است.



آقای داوودی که برای شرکت در اجلاس فرم بین المللی کار در استانبول، از هفته‌ء گذشته‌ وارد ترکیه‌ شده‌ است، در مصاحبه با روزنامه ملیت گفت ایران خواستار گسترش همکاری با ترکیه است.


او همچنین در مصاحبه‌ با کانال تلویزیونی ان تی وی گفت ترکیه‌ و ایران در ارتباط با مرزهای مشترک خود با عراق، دارای منافع و نگرانیهای مشترک هستند.


آقای داوودی افزود «من فکر میکنم این منافع و نگرانیهای مشترک حلقه‌های بیشتری را برای اتحاد در روشها، سیاستها و اجرا ایجاد میکند.»


معاون رئیس جمهوری ایران گفت همکاری های امنیتی ایران و ترکیه‌ در ارتباط با گروه پ ک ک، «موثر و کارا» خواهد بود.


او هم چنین بر لزوم همکاری های دوکشور در مقابل گروه پ ک ک تأکید کرد و این سازمان را «مورد حمایت نیروهای خارجی طرفدار تجزیه عراق» خواند.


معاون رئیس جمهوری ایران به‌ سفر محمود احمدی نژاد به‌ کردستان ایران اشاره‌ نمود و گفت استقبال کردهای ایرانی از رئیس جمهور نشان داد که‌ «آنها همراه گروهکها نیستند».


از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی اتحادیه‌ء میهنی کردستان عراق روز شنبه 25 نوامبر، از "حمله ارتش ایران به نیروهای حزب کارگران کردستان پ ک ک در کردستان عراق" خبر داد.


بنابراین گزارش، نیروهای ارتش ایران، در یک اقدام غیر منتظره‌ به‌ مناطق رشته کوه های قندیل درشمال خاک عراق حمله‌ و پس از دو ساعت و نیم درگیری با شبه‌ نظامیان پ ک ک، عقب نشینی کردند.


پ ک ک نیز گفته است که حمله های پراکنده‌ء نظامیان ایران به‌ قرارگاه هایشان ادامه‌ دارد.











XS
SM
MD
LG