لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۵

«ايران به حمله آمريکا، بی درنگ واکنش نشان می دهد»


غلامرضا انصاری سفیر ایران در روسیه می گوید ایران به هر حمله آمریکا بی درنگ پاسخ خواهد داد
غلامرضا انصاری سفیر ایران در روسیه می گوید ایران به هر حمله آمریکا بی درنگ پاسخ خواهد داد

خبرگزاری روسی اينترفکس روز سه شنبه ۲۷ فوريه از غلامرضا انصاری سفير ايران در روسيه نقل کرد که ايران در صورتی که مورد حمله آمريکا قرار گيرد، آماده است در «هر کجا» به اين کشور حمله کند.


اينترفکس از قول آقای انصاری نوشت: «حمله به ايران ممکن است. اما به اعتقاد ما معلوم خواهد شد که تهديد آمريکا يک جنگ روانی است. ما اميدواريم آمريکا به منطق رو کند و با ايران وارد مذاکره شود.»


آقای انصاری گفته است يکی از راه های جلوگيری از جنگ، آمادگی در مقابل آن است و افزود ما هم در مقابل جنگ آماده ايم.


آقای انصاری گفته است که «اگر آمريکايی ها اين اشتباه را مرتکب شوند و به ايران حمله کنند، مطمئن هستم که مردم ايران به آنها درس آموزنده ای خواهند داد.»


سفیر جمهوری اسلامی در روسیه گفت يکی از راه های جلوگيری از جنگ، آمادگی در مقابل آن است و افزود ما هم در مقابل جنگ آماده ايم

غلامرضا انصاری که در مسکو در کنفرانسی به مناسبت سالگرد انقلاب ايران سخنرانی می کرد، افزود که ايران قادر است به يک حمله احتمالی «واکنش مناسب و کافی» نشان دهد و گفت: «و ترديد ندارم که يک چنين واکنشی بی درنگ خواهد بود.»


او همچنين گفت که حمله به آمريکا می تواند در هر نقطه ای صورت گيرد.


سفير ايران در روسيه با اشاره به اختلاف ها بر سر برنامه هسته ای ايران گفت ايران حاضر است با همه طرف ها از جمله آمريکا مذاکره کند. اما افزود: «اگر آمريکايی ها درخواست کتبی (برای مذاکره) بدهند، دولت ما حاضر است آن را بررسی کند».


واشينگتن می گويد برنامه ای برای حمله به ايران ندارد. با اين حال آمريکا دو ناو هواپيمابر در منطقه خليج فارس دارد و حضور نظامی اين کشور در خليج فارس نيز در بالاترين حد خود از سال ۲۰۰۳ و زمان اشغال عراق است.


مجله نيويورکر روز يکشنبه خبر داد که وزارت دفاع آمريکا گروه ويژه ای را برای حمله احتمالی به ايران تشکيل داده است که به نوشته اين روزنامه، به دستور رييس جمهوری، می تواند در عرض ۲۴ ساعت وارد عمل شود.


واشنگتن به قصد ايران از دستيابی به تکنولوژی غنی سازی اورانيوم که مصرفی دوگانه دارد، مظنون است.


ايران برنامه هسته ای خود را صلح آميز می خواند و می گويد هدفش از اين برنامه تنها دستيابی به انرژی صلح آميز هسته ای است.


«آمریکا برنامه ای برای حمله هوایی به ایران ندارد»


ژنرال پيتر پيس رييس ستاد مشترک نيروهای نظامی آمريکا روز سه شنبه گفت ايالات متحده هيچ برنامه ای برای حمله هوايی برعليه ايران ندارد.


ژنرال پيس که در گنگره آمريکا حضور داشت در پاسخ به سوال سناتور روبرت بايرد گفت تدارک حمله به ايران حقيقت ندارد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه هفته گذشته ديک چنی معاون رييس جمهوری آمريکا گفت واشينگتن «هيچ گزينه ای را از روی ميز کنار نگذاشته است»، نگرانی درباره اقدام نظامی عليه ايران افزايش يافت.


مقام های بلند پايه آمريکا طی ماه های اخير تاکيد کرده اند که اين کشور برنامه و طرحی برای حمله به ايران ندارد.


XS
SM
MD
LG