لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۵

انگشت نگاری از ورزشکاران ايرانی در اردن


شکست هر يک از دو تيم اردن و ايران، پايان اميدهای راهيابی به دور دوم رقابتهای مقدماتی المپيک خواهد بود.
شکست هر يک از دو تيم اردن و ايران، پايان اميدهای راهيابی به دور دوم رقابتهای مقدماتی المپيک خواهد بود.

تيم ملی فوتبال المپيک ايران در بدو ورود به امان، پايتخت اردن، با مساله انگشت نگاری در فرودگاه بين المللی اين شهر رو به رو شد که از انجام آن سرباز زد.


مسوولان تيم ايران تهديد کردند که در صورت پافشاری مسوولان اردنی برای انگشت نگاری از ورزشکاران ايرانی، از ورود به اردن خودداری می کنند و به ايران باز می گردند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی مسوولان تيم المپيک ايران گفته اند انگشت نگاری برخلاف مقررات فيفا است.


در پی ورود تيم ايران به امان بدون انگشت نگاری، روزنامه الرای چاپ اردن در شماره دوشنبه ۱۶ آوريل ( ۲۷ فروردين) نوشت : «تيم ملی فوتبال المپيک ايران برخلاف قوانين اردن، با اصرار بر مغايرت انگشت نگاری با قوانين فيفا، وارد امان شد و نماينده فيفا نيز در اين مورد از فدراسيون بين المللی فوتبال نظرخواهی کرد.


فيفا انگشت نگاری را قانونی می داند


از سوی ديگر خبرگزاری فارس اعلام کرد که مسوول برگزار کننده مسابقه های بين المللی فوتبال، اقدام اردن برای انگشت نگاری از بازيکنان و همراهان تيم المپيک ايران را قانونی اعلام دانشته است.


شکست هر يک از دو تيم اردن و ايران، پايان اميدهای راهيابی به دور دوم رقابتهای مقدماتی المپيک خواهد بود

اين خبرگزاری با اشاره به رويداد فرودگاه ملک عليا نوشته است که پس از ساعت ها رايزنی کاروان ايران در حالی بدون انگشت نگاری وارد اردن شد که مقامات مسوول اين کشور موضوع را به فيفا گزارش کردند و مدعی شدند که ايرانی ها خلاف مقررات عمل کرده اند.


خبرگزاری فارس از زبان گوردن ساويچ، مسوول برگزارکننده مسابقات نوشته است: «اقدام مسوولان اردنی قانونی بوده و تمام رفتارها در چارچوب قوانين اين دولت انجام گرفته است. مقامات فدراسيون فوتبال اردن حق سرپيچی از مقررات دولتی را ندارند و بايد از ايرانی‌ها‌ انگشت نگاری می کردند.»

خبرگزاری فارس نوشته است بنا بر ادعای اردنی ‌ها، تمامی مسافران در بدو ورود به اردن بايد انگشت نگاری شوند و حتی از اردنی ‌ها نيز در فرودگاه بين المللی، هنگام ورود به کشور، اثر انگشت گرفته می‌شود.


عادل کلاه کج و مرتضی عزير محمدی، دو بازيکن تيم ملی المپيک ايران دوشنبه شب وارد اردن می شوند و با توجه به انگشت نگاری نشدن از گروه ايران و همچنين ورود اين دو بازيکن، بايد ديد اين مساله داستانی ادامه دار است و يا اردنی ها به گونه ای آن را حل خواهند کرد.


تيم ملی المپيک ايران برای مسابقه برگشت مقدماتی المپيک ۲۰۰۸ پکن يکشنبه شب عازم اردن شد. اين مسابقه چهارشنبه شب انجام می شود و در گروهی که تيم های عربستان سعودی و استراليا نيز در آن حضور دارند، تيم ايران با دو امتياز از سه بازی قعر نشين است.


دو تيم ايران و اردن در تهران به تساوی بدون گل رسيدند. ايران در دمان عربستان سعودی يک بر صفر شکست خورد و در تهران با استراليا مساوی کرد.


شکست هر يک از دو تيم اردن و ايران، پايان اميدهای راهيابی به دور دوم رقابتهای مقدماتی المپيک خواهد بود.


XS
SM
MD
LG