لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۲

«جهان بايد در برخورد با ايران يکپارچه عمل کند»


ماسیمو دالما وزیر امور خارجه ایتالیا
ماسیمو دالما وزیر امور خارجه ایتالیا

وزير امور خارجه ايتاليا روز پنج شنبه ۷ ژوئن در کنفرانس منع گسترش تسليحات هسته ای در رم گفت جامعه جهانی بايد در برخورد با ايران، يکپارچگی خود را حفظ کند.


ماسيمو دالما وزير امور خارجه ايتاليا در اين کنفرانس که محمد البرادعی مدير کل آژانس بين المللی انرژی اتمی نيز حضور داشت گفت دستيابی ايران به توانايی توليد سلاح هسته ای، غير قابل قبول است.


آقای دالما افزود: «ايتاليا همه تحريم های و قطعنامه های (شورای امنيت سازمان مل متحد) و سختگيری های اتحاديه اروپا عليه ايران را اعمال کرده و به سهم خود به اعمال آن ادامه می دهد.»


به گفته ماسيمو دالما، با آنکه ايتاليا متقاعد است که يکپارچگی جامعه جهانی در مقابل ايران ضروری است، اما تحريم به تنهايی کافی نخواهد بود.


با آنکه استفاده از زور در برخورد با ايران، يک گزينه است، اما اين گزينه به علت «پيامدهای احتمالی غير قابل کنترل آن، نمی تواند مورد نظر باشد
وزیر امور خارجه ایتالیا

او خواستار اتخاذ يک راهبرد لازم برای بازگرداندن ايران به ميز مذاکره شد. وزير امور خارجه ايتاليا گفت يکی از اين راه ها، شرکت دادن ايران در گفت و گوهای گسترده امنيت و ثبات منطقه ای است.


آقای دالما همچنين گفت با آنکه استفاده از زور در برخورد با ايران، يک گزينه است، اما اين گزينه به علت «پيامدهای احتمالی غير قابل کنترل آن نه تنها در ايران بلکه در سراسر منطقه»، نمی تواند مورد نظر باشد.


ايتاليا امسال عضو موقت شورای امنيت سازمان ملل متحد است.


محمد البرادعی مدير کل آژانس بين المللی انرژی نيز در سخنان خود، بر خطرهای گسترش تسليحات هسته ای تاکيد کرد و از جامعه جهانی خواست که تمايل کشورها برای دستيابی به تسليحات هسته ای را ريشه يابی بکنند.

نبود ثبات و امنيت، به گفته آقای البرادعی، از جمله عوامل تمايل کشورها برای دستيابی به سلاح هسته ای است.


به گفته وی، مردم بايد در تبليغات عليه گسترش تسليحات هسته ای شرکت داده شوند.


XS
SM
MD
LG