لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۶

تلاش سايت کارگری «ليبر استارت» برای آزادی اسانلو



سايت کارگزی ليبر استارت برای آزادی منصور اسانلو نامه ای را به شش زبان مختلف دنيا، در وب سايت خود قرار داده است.


سايت ليبر استارت در اعتراض به بازداشت منصور اسانلو رئيس هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و برای فراخوان آزادی او، متن نامه ای را در شش زبان مختلف در وب سايت خود چاپ کرده است.


هدف از قرار دادن نامه در سايت اينترنتی اين سازمان، به گفته مسئولان، اين است که فعالان کارگری و کاربران اينترنتی با مراجعه به وب سايت laboursrart.org بتوانند در کمتر از سی ثانيه يک نامه اعتراضی به جمهوری اسلامی ارسال کنند.


اعتراض های بين المللی به دستگيری دوباره منصور اسانلو، رئيس هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنان ادامه دارد.


از ۱۹ نوامبر که ماموران لباس شخصی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بار ديگر آقای اسانلو را دستگير و زندانی کردند، ده ها سازمان و نهاد داخلی و خارجی مدافع حقوق کارگران با ارسال نامه هايی به سران جمهوری اسلامی و سازمان جهانی کار، نسبت به ادامه بازداشت منصور اسانلو اعتراض کرده اند.


اتحاديه اروپا در بيانيه ای، از « دستگيری دوباره آقای اسانلو به اتهام نامعلوم، بدون حکم بازداشت و با توسل به خشونت» ياد کرده اند.


بيانيه اتحاديه اروپا در روز ۱۳ دسامبر، که در آن بازداشت دوباره منصور اسانلو «بدون هيچگونه توجيه قانونی» توصيف شده است، خواهان آزادی فوری آقای اسانلو و تضمين آزادی بيان و فعاليت آزاد اتحاديه های کارگری در ايران شد.


نخستين حرکت بين المللی اعتراضی به بازداشت دوباره منصور اسانلو در روز ۲۲ نوامبر، يعنی سه روز پس از دستگيری دوباره آقای اسانلو اغاز شد.


از ۲۲ نوامبر تا نيمه دسامبر بيش از ۴۵۰۰ پيام اعتراض از کشورهای آمريکا، کانادا، برينانيا، استراليا، نروژ، ايرلند، نيوزيلند، سوئد، آلمان و هلند و دهها کشور ديگر جهان از طريق ليبر استارت برای دولت جمهوری اسلامی ارسال شده است.


ليبر استارت با ارسال نامه به چهل هزار کاربر اينترنتی که پيام درخواست اين سازمان برای پيوستن به جنبش معترض به ادامه بازداشت منصور اسانلو را دريافت کرده اما هنوزبه آن واکنش نشان نداده اند خواست اين امر مهم را ناديده نگيرند.


کمپين جهانی ليبر استارت برای آزادی اسانلو هنوز ادامه دارد.




XS
SM
MD
LG