لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۷

زندگی مائو تسه تونگ در هالیوود


پوستری مربوط به انقلاب فرهنگی چین
پوستری مربوط به انقلاب فرهنگی چین

رابرت دو نيرو، ستاره هاليوود و برنده دو جايزه اسکار قصد دارد با کمپانی توليد فيلم خود با نام «تريبکا»، درامی تاريخی از زندگی مائو تسه تونگ، رهبر انقلاب چين و حزب کمونيست اين کشور و چگونگی به قدرت رسيدن وی، بسازد.


مائو تسه تونگ، در سپتامبر ۱۹۷۶ در سن ۸۳ سالگی در پکن درگذشت. او به مدت سی سال، از اول اکتبر ۱۹۴۹، سال پيروزی انقلاب چين، تا لحظه مرگ رهبر اين کشور باقی ماند.


تاريخ معاصر چين با نام مائو رقم خورده است. تنها در دوران ده ساله انقلاب فرهنگی چين (۱۹۷۶ – ۱۹۶۶) بيش از ۷ ميليون چينی، که در ميان آن ها مخالفين مائو در حزب کمونيست چين نيز کم نبودند؛ کشته شدند.


تنها در دوران ده ساله انقلاب فرهنگی چين (۱۹۷۶ – ۱۹۶۶) بيش از ۷ ميليون چينی، که در ميان آن ها مخالفين مائو در حزب کمونيست چين نيز کم نبودند؛ کشته شدند.

اين فيلم جديد بر اساس خاطرات رای روان، روزنامه نگار و فرستاده مجله های تايم و لايف در سال ۱۹۴۹ به چين، که شاهد ماجراهای انقلاب اين کشور بود، ساخته خواهد شد.


رای روان که اکنون ۸۷ سال سن دارد، مشاور جان مارنز و يوری سيو، نويسندگان فيلمنامه اين فيلم خواهد بود.


روان در آن سال ها که گزارشات انقلاب چين را ارسال می کرد عاشق مترجم چينی خود نيز شد.


«شکار اژدها»، نام اين فيلم جديد است که از کتاب رای روان به همين نام گرفته شده است. هنوز شروع فيلمبرداری و بازيگران «شکار اژدها» تعيين نشده اند اگر چه گفته می شود خود دونيرو در آن ممکن است بازی کند.


رابرت دونيروی ۶۳ ساله در سال گذشته با توليد و کارگردانی فيلم سياسی «چوپان خوب»، با بازی مت ديمون و خودش، سومين تجربه فيلمسازی خود را پشت سر گذاشت و خرس نقره ای جشنواره امسال فيلم برلين را از آن خود کرد. اين فيلم به زندگی و فعاليت های ۲۰ ساله يکی از مأمورين سی. آی. ای، پس از جنگ دوم جهانی در کشورهای کنگو، جمهوری دومينيکن و کوبا مربوط می شود.


«شکار اژدها» از سال ۱۹۹۲ به اين سو که رابرت دونيرو به کار تهيه فيلم نيز می پردازد، پانزدهمين فيلم او در عرصه توليد محسوب می شود.


يکی از فيلم های توليدی وی که هم اکنون در مرحله اجراست، فيلم «کوين» است که به گروه موسيقی معروف راک در انگليس به همين نام و به خوانندگی فردی مرکوری فقيد مربوط می شود.


XS
SM
MD
LG