لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۶

حمایت احمدی نژاد و پلیس امنیت اخلاقی


به دنبال حمايت محمود احمدی نژاد از طرح های ضربتی نيروی انتظامی در مبارزه با بدحجابی و افزايش محدوديت های اجتماعی، فرمانده نيروی انتظامی از تشکيل «پليس امنيت اجتماعی» و پليس امنيت اخلاقی» خبر داد.
به دنبال حمايت محمود احمدی نژاد از طرح های ضربتی نيروی انتظامی در مبارزه با بدحجابی و افزايش محدوديت های اجتماعی، فرمانده نيروی انتظامی از تشکيل «پليس امنيت اجتماعی» و پليس امنيت اخلاقی» خبر داد.

به دنبال حمايت محمود احمدی نژاد از طرح های ضربتی نيروی انتظامی در مبارزه با بدحجابی و افزايش محدوديت های اجتماعی، فرمانده نيروی انتظامی از تشکيل «پليس امنيت اجتماعی» و پليس امنيت اخلاقی» خبر داد.


وی با اشاره به طرح های مختلفی که نيروی انتظامی از ابتدای سال جاری به اجرا گذاشته، در بيان دلايل تشکيل پليس امنيت اجتماعی و پليس امنيت اخلاقی از «رفع مشکل ساختارهای موقت در پليس برای اجرای اينگونه طرح ها ، ساختار پليس امنيت اجتماعی و در زيرمجموعه آن پليس اخلاقی» سخن گفت.


تشکيل پليس امنيت اجتماعی


اسماعيل احمدی مقدم طی اظهاراتی که از سوی واحد مرکزی خبر انتشار يافت تشکيل پليس امنيت اخلاقی را بر آمده از«مطالعات علمی نيروی انتظامی» معرفی کرد و گفت «ما با سرعت‌ در حال‌ تامين‌ نيروی‌ انسانی‌ و تجهيزات‌ مورد نياز نيروی‌ انتظامی ‌در پليس‌ استان‌ تهران‌ هستيم‌ و اين‌ نيرو با قدرت‌ به‌ وظايف‌ خود در طرح‌ امنيت‌ اجتماعی‌ و اخلاقی‌ عمل‌ می‌ کند‌».


فرمانده نيروی انتظامی که در جمع فرماندهان نيروی اين نيرو در تالار نژاد فلاح شهرستان کرج سخن می گفت، يکی ديگر از اهداف «تاسيس پليس امنيت اخلاقی در نيروی انتظامی را« مقابله با تهديدهای مستمر دشمنان در زمينه براندازی سياسی از طريق فروپاشی فرهنگی» عنوان کرد و افزود«همين مسئله دشمنان انقلاب را بسيار نگران کرده است».


فرمانده نيروی انتظامی گفت، يکی ديگر از اهداف تاسيس پليس امنيت اخلاقی در نيروی انتظامی «مقابله با تهديدهای مستمر دشمنان در زمينه براندازی سياسی از طريق فروپاشی فرهنگی» است

وی در توجيه «طرح مبارزه بدحجابی مردان» نيز گفت «هدف اين طرح حذف نمادهای گروههای انحرافی و شيطانی غرب است» و افزود «اين نمادها تنها نشان مد نيست بلکه حاوی نمادهای سياسی است.»


نيروی انتظامی نيروی امنيتی است


احمدی مقدم از ورود نيروی انتظامی به مبارزه با منتقدان دولت نيز خبر داد و افزود «افرادی که با چاپ يا انتشار مطالبی زمينه ساز اختلاف ميان دستگاههای دولتی و مردم هستند هدف چهارم طرح ارتقای امنيت اجتماعی اند».


وی در تشريح هدف جديد نيروی انتظامی در طرح امنيت اجتماعی گفت « در ادامه اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی علاوه بر سه گروه سازمان دهندگان مفاسد، فاسدان و هنجارشکنان و گروه متظاهران به فساد با افرادی که سعی می کنند عملکرد مسئولان را زيرسوال ببرند يا صحبت های آنان را تحريف کنند برخورد خواهيم کرد.»


وی گفت «نيروی انتظامی به مبارزه با منتقدان دولت نيز خبر داد و با شناسايی و زيرنظر داشتن اين افراد و خطوط اتصالی آنان با دشمنان انقلاب ، آنها را مهار خواهد کرد».


خبرگزاری دانشجويان ايران ايسنا نيز به نقل از فرمانده نيروی انتظامی اين نيرو را «نيرویی امنيتی» نام داد و از تجليل آقای احمدی مقدم نسبت به پخش اعترافات تلويزيونی هاله اسفندياری، کيان تاجبخش و رامين جهانبگو در برنامه ای با عنوان «به اسم دموکراسی» خبر داد.


بنا بر اين گزارش فرمانده انتظامی با اشاره به پخش برنامه «به اسم دموکراسی» در رسانه ملی گفت «با پخش اين برنامه، مردم با ابعاد براندازی نرم بيشتر آشنا شدند؛ اما واقعيت آن است که اين موضوع تنها از طرف خارجی‌ها دنبال نمی‌شود،بلکه امتداد ابعاد آن را بايد در داخل نيز جست‌وجو کرد.»


در ادامه اجرای طرح ارتقای امنيت اجتماعی علاوه بر سه گروه سازمان دهندگان مفاسد، فاسدان و هنجارشکنان و گروه متظاهران به فساد با افرادی که سعی می کنند عملکرد مسئولان را زيرسوال ببرند يا صحبت های آنان را تحريف کنند برخورد خواهيم کرد
فرمانده نیروی انتظامی

وی افزود «زير سؤال بردن اقدامات امنيتی و انتظامی، تئوريه‌پردازی، تضعيف روحيه نيروی انتظامی و دستگاه قضايی و ناکارآمد نشان دادن اقدامات آنها از شقوقی است که نيروی انتظامی آن را بی‌ارتباط با ابعاد براندازی نرم نمی‌داند و به عنوان يک دستگاه امنيتی متوجه اين اقدامات بوده است».


اسماعيل احمدی مقدم انتقاد از طرح امنيت اجتماعی و مبارزه با بدحجابی را«اقدامات سازمان يافته اين گروهها در قالب حمله به امنيت اخلاقی، اجتماعی، اختلاف‌افکنی» خواند و هشدار داد«اين افراد فکر نکنند که می‌توانند از فضای آزاد کشور استفاده کنند و به اقدامات خود ادامه دهند.»


وی در عين حال ارتباط طرح امنيت اجتماعی با طرح های دولت خبر داد و از جمله ارتباط «طرح جمع آوری اراذل» با «سهميه بندی بنزين» را تائيد کرد. احمدی مقدم در اين مورد گفت «اگر طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش نبود، آنوقت می‌ديديد که بعد از قضيه سهميه‌بندی بنزين چگونه اين افراد در گروه‌های غارتگر، امنيت جامعه را به دستور شبکه‌های ناامن کننده کشور بر هم می‌زدند.»


«ريشه اين افراد بايد از جامعه کنده شود»


رييس جمهوری اسلامی ۲ روز پيش در يک برنامه تلويزيونی، از طرح امنيت اجتماعی نيروی انتظامی حمايت کرد.


وی ۲ سال قبل با شعار برقراری عدالت و رفع فقر در انتخابات شرکت کرد و در برنامه تلويزيونی «گفتگوی ويژه خبری» اخبار مربوط به ايجاد محدوديت های اجتماعی در صورت پيروزيش را تکذيب کرد.


آقای احمدی نژاد با گذشت دو سال از رياست جمهوری در همان برنامه ضمن استقبال از عملياتی شدن طرح ارتقای امنيت اجتماعی گفت « اين طرح به معنای تامين امنيت اجتماعی، يک چيز ضروری است.»


رييس جمهوری اسلامی هدف طرح هايی چون «مبارزه با بدحجابی»،يدطرح جمع آوری اراذل» و ديگر طرح های ضربتی نيروی انتظامی در ماههای اخير را که تحت عنوان»يطرح امنيت اجتماعی اجرا می شود را « برخورد با اراذل واوباش» برشمرد و گفت « ريشه اين افراد بايد از جامعه کنده شود».


غلامعلی حداد عادل رييس مجلس شورای اسلامی و متحد آقای احمدی نژاد نيز چهارشنبه گذشته گفت «طرح ارتقاء امنيت اجتماعی تا ريشه کنی رفتارهای ضد امنيتی بايد ادامه يابد».


به گفته ناظران جناح حاکم بر ايران، در حال حاضر به دليل شکست شعارهای رفع فقر و گسترش عدالت می کوشند تا با ايجاد فضای امنيتی و پليسی در کشور اعتراضات عمومی را سرکوب کنند.


طی يک سال گذشته اعتراضات گسترده معلمان و کارگران به شدت سرکوب شد و ده ها دانشجو و فعال اجتماعی بازداشت شدند.


از ابتدای سال جاری نيز هزاران زن و مرد جوان به دليل نوع پوشش خود دستگير شده يا تذکر دريافت کردند و اعتراضات مردم در قبال سهميه بندی بنزين نيز به شدت سرکوب شد.


XS
SM
MD
LG