لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۵

بانوی شوی تلویزیونی و تاسیس مدرسه در آفریقای جنوبی


اپرا وينفری، ملکه شوی تلويزيونی آمريکا اولین شو خود را در سال ۱۹۸۶ اجرا کرد و اکنون موفق ترین چهره شو تلویزیونی آمریکاست
اپرا وينفری، ملکه شوی تلويزيونی آمريکا اولین شو خود را در سال ۱۹۸۶ اجرا کرد و اکنون موفق ترین چهره شو تلویزیونی آمریکاست

اپرا وينفری، ملکه شوی تلويزيونی آمريکا، به همراه گروهی از چهره های سرشناس جهان، مدرسه دخترانه ۴۰ ميليون دلاری خود را در محله ای فقير نشين در آفريقای جنوبی داير کرد.


نلسون ماندلا، رييس جمهوری سابق آفريقای جنوبی، تينا ترنر خواننده، اسپايک لی کارگردان و سيدنی پورتیير هنرپيشه سينما که همه سياهپوست و از چهره های برجسته جهانی هستند جزو کسانی بودند که در مراسم افتتاح مدرسه ای استثنايی در ژوهانسبورگ حضور داشتند.


این مدرسه را اپرا وينفری، موفق ترين زن دنيا، برای دختران فقير آفريقای جنوبی داير کرده است.


مدرسه «هنری آن کليپ» در جنوب ژوهانسبورگ: آکادمی نمونه دختران


مدرسه «هنری آن کليپ» در جنوب ژوهانسبورگ، يک آکادمی نمونه دختران است که هدفش تعليم و تربيت دختران با استعداد از خانواده های بی بضاعت است.


قرار است اين دخترها در اين مدرسه طوری بار آورده شوند که به بهترين وجهی قابليت های خود را نشان دهند و در کشور خود نقش آفرين شوند.


«بوهل زولو»، دختر دوازده ساله ويکی از ۱۵۲ شاگرد اين مدرسه که از خانواده ای شش نفره در شهرک سوئنو است، اکنون به جای آن که با بقيه اعضای فاميلش روی زمين بخوابد، اطاق خواب و حمام مخصوص خود را در اين آکادمی پرورش دختران نمونه خواهد داشت.


من اين مدرسه را به بهترين مدرسه در جهان تبديل خواهم کرد و به دانش آموزانش کمک می کنم تا در تغيير تصوير مملکت خود نقش آفرين باشند
اپرا وینفری

۱۵۲ شاگرد اين مدرسه از ميان ۳۵۰۰ متقاضی انتخاب شده اند. آنها بايد نشان دهند که از هوش و پشتکار تحصيلی و قابليت رهبری برخوردار هستند. به علاوه درآمد خانواده آنها نبايد بيش از ۴۰۰ پوند در ماه باشد.


اپرا وينفری به رسانه ها گفت: من به خانه تک تک اين شاگردان رفته ام و همه آنها را به اسم می شناسم.


او در مراسم افتتاحيه مدرسه گفت: من اين مدرسه را به بهترين مدرسه در جهان تبديل خواهم کرد و به دانش آموزانش کمک می کنم تا در تغيير تصوير مملکت خود نقش آفرين باشند.


او افزود: «همه چيز اين مدرسه را شخصا انتخاب کرده ام. از آجر و کاشی هايش گرفته تا حوله و ملافه و ظرف و ظروفش. من معتقدم فقط دختران تحصيل کرده می توانند چهره يک جامعه را تغيير دهند. رمز موفقيت هر جامعه در تحصيل جوانانش است».


خانم وينفری که مورد استقبال شديد مردم آفريقای جنوبی قرار گرفت، يکی از پر بيننده ترين شوهای تلوزيونی جهان را می گرداند. او که ثروتی صدها ميليون دلاری دارد، يکی از مهمترين افراد خير سياهپوست ايالات متحده آمريکا و به روايتی با نفوذ ترين زن جهان است.


XS
SM
MD
LG