لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۰

هشدار سناتورهای آمريکايی در باره رويارويی با ايران


سناتور باراک اوباما در باره رویارویی با ایران هشدار داد
سناتور باراک اوباما در باره رویارویی با ایران هشدار داد

چند سناتور دمکرات وجمهوری خواه روز سه شنبه ۳۰ ژانويه، در جلسه کميته روابط خارجی سنای آمريکا، در باره رويارويی با ايران هشدار دادند.


سناتور باراک اوباما از ايالت ايلی نوی و يکی از نامزدهای دمکرات مقام رياست جمهوری آمريکا گفت آن چه بسياری از ما را نگران می کند اين است که بی آنکه همه رويکردهای ديپلماتيک را دنبال کرده باشيم و بدون آنکه مردم آمريکا درکی از آنچه در جريان است داشته باشند، وارد يک خصومت فعال با ايران می شويم.


جلسه روز سه شنبه کميته روابط خارجی سنا، به منظور تاييد جان نگروپونته نامزد قائم مقام وزارت امور خارجه و ويليام فالون نامزد فرماندهی نيروهای آمريکا در خاورميانه برگزار شد.


ايران در تلاش محدود کردن نفوذ آمريکا در منطقه است
ویلیام فالون نامزد فرماندهی نیروهای آمریکا در خاورمیانه

به اين پرسش چاک هيگل سناتور جمهوری خواه ايالت نبراسکا که آيا آمريکا به سمت رويارويی نظامی با تهران پيش می رود، آقای نگروپونته بر موضع جورج بوش در باره ارجحيت ديپلماسی تاکيد کرد. با اين حال اوگفت «هيچ گزينه ای از نظر دور نيست».


همه گزينه ها در نظر گرفته می شوند


ويليام فالون نيز که قرار است جايگزين ژنرال جان ابو زيد شود گفت ايران در تلاش محدود کردن نفوذ آمريکا در منطقه است.


او افزود که همزمان با رشد توانايی نظامی ايران، بايد به آنچه این کشور در حال انجام آن است و آنچه ممکن است انجام دهد، توجه دقيقی داشت.


روز سه شنبه رييس جمهوری آمريکا در مصاحبه با شبکه تلويزيونی اِی بی سی گفت که اظهارات اخير او در باره «پاسخ قاطع به ايران» در صورت آسیب رسیدن به نیروهای آمریکایی در عراق از سوی جمهوری اسلامی، هيچ پيش زمينه ای برای حمله به ايران نيست.


در جلسه کميته روابط خارجی سنای آمريکا، سناتور چاک هيگل، جورج وانوويچ و جوزف بايدن، به خاطر خودداری دولت بوش برای تعامل با ايران، ابراز ناخرسندی کردند.


جان نگروپونته سياستمدار کهنه کار آمريکايی، از مديريت اداره اطلاعات ملی آمريکا که شامل ۱۶ سازمان اطلاعاتی فدرال آمريکا از جمله سازمان مرکزی فدرال سی آی اِی است، به وزارت امور خارجه آمريکا منتقل می شود.


XS
SM
MD
LG